2. ledna 2015

VŠECHNO MI ŘEKNI

Všechno mi řekni
Lisa Jackson


Nakladatel: Domino
Počet stran: 352
Rok a měsíc vydání: 11/2014

Zabila vlastní dítě, nebo je další obětí téhož vraha?

Ve městě Savannah má být propuštěna z vězení všemi nenáviděná Blondell O'Henryová. Před dvaceti lety byla odsouzena za vraždu své nejstarší dcery a těžké ublížení na zdraví svých dalších dvou dětí. Obžaloba tenkrát uspěla s tvrzením, že Blondell spáchala hrůzný čin proto, aby mohla být se svým milencem. Ovšem nyní její syn změnil výpověď a obrátil celý případ vzhůru nohama...

Novinářka Nikki Gilletteová je odhodlána zjistit pravdu. Vedou ji k tomu důvody profesní, ale též osobní: zavražděná dívka byla totiž její kamarádka. Onoho krvavého večera jí telefonovala, chtěla se sejít a svěřit jí jakési tajemství, ale Nikki nepřišla. Zahlcena výčitkami svědomí se nyní pouští do pátrání s takovou vervou, že nevnímá, jakému nebezpečí se vystavuje.

Z hlubin dvacet let starého případu se vynořují stále nové okolnosti, které tehdejší vyšetřovatel přehlédl. A pak se rozpoutá série dalších vražd. Znamená to snad, že je dívenčin vrah stále na svobodě, anebo jde o nové, ještě temnější zlo? Nikki nakonec odhalí, co se před dvaceti lety skutečně stalo, avšak odpovědi nalezne možná příliš pozdě na to, aby si zachránila život...

Přiznám se, trochu se stydlivostí, že tohle je, jestli se nepletu, můj první thriller od Domina. Vím, že tohle nakladatelství je tímto zaměřením proslulé, takže jsem byla hodně zvědavá. A rovnou můžu říct, že Všechno mi řekni nebyla poslední dramatická knížka, co jsem si od nich přečetla, budu v tom rozhodně pokračovat. 

Hlavní postava Nikki Gilletteová pro mě byla jedním z tahounů tohoto díla, proč se mi dobře četlo. Je to správná holka, svérázná, tvrdohlavá, trochu nesmělá, ale nedává to najevo. Je veselá a vtipná, její myšlenkové pochody mě bavily. Spolu s hlavním příběhem odsouzené vražedkyně a její ne/viny se dozvíme o vztahu Nikk, plánované svatbě a rodinném zázemí.

Líbilo se mi, že vyprávění působilo reálně a měla jsem pocit, že jsem jeho součástí kvůli drobnostem, jako že autorka zmíní i takové ty obyčejné věci typu - odložila telefon do stojanu na handsfree a přijala hovor. Není to jen strohé popsání akce, reakce a zvonec, konec. Ale nejsme ani zahlceni, abychom celou kapitolu četli o cestě autem do práce. Avšak pokaždé, když se v ději vrátíme do bytu, musíme dojít vyvenčit psa, což je paráda, protože ve většině knížek je zmínka, že někdo vlastní psa, ale tím to končí, tady jsem věřila, že ti lidé mají skutečný život, že jim psa nevenčí hlídací služba. Možná je to hloupost, rozepisovat se tu o tom, ale pro mě to bylo důležité a vážně dobře se mi díky tomu četlo.

Příběh je poutavý a nápad dobrý. Celou dobu tápeme a nevíme, komu vlastně fandit a kde je asi pravda. Dozvíme se to samozřejmě až v samém závěru, takže neradím odkládat četbu v půlce a myslet si, že víte, jak se co stalo. Protože vám zaručuju, že se pletete.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuju nakladatelství Domino.

7 komentářů:

  1. Na tuhle knížku mám políčeno už dlouho, původně jsem ji chtěla na Vánoce, ale to by bylo už moc. Tak teď se těším ještě o něco více! :)
    Povedená recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ráda posloužím a nalákám, stačí říct ... :-D

      Vymazat
  2. Anonymní3/1/15 13:59

    Obvykle tento žánr moc nečtu, ale mám od autorky jinou knížku, tak zkusím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pry byvaji jeji knizky dost podobne, tak nevim, jestli se ti bude libit, moje to byla prvni, tak se mi libila moc, ale chci urcite zkusit i dalsi

      Vymazat
  3. Já už s Dominem měla tu čest a jejich knihy jsou podařené, obzvlášť v tomto žánru. Bohužel Všechno mi řekni jsem nečetla, ale po tvé recenzi se po tom určitě mrknu. Vypadá to skvěle a snad se mi to bude líbit stejně jako tobě :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ja od Domina uz taky knizky cetla, ale thriller prvni, tak jsem byla zvedava, protoze, pokud se nepletu, tak tohle je jejich domena. mrkni a pak dej vedet ;)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...