27. února 2015

KUKUŘIČNÝ MĚSTO

Kukuřičný město - Zápisky z konce světa
Smith Andrew


Nakladatel: Host
Počet stran: 352
Rok a měsíc vydání: 12/2014

Anotace: Sex, skejty, cigára a kudlanky. Výstřední, originálně absurdní příběh o dospívání a konci světa. Šestnáctiletý Austin je posedlý zaznamenáváním událostí. Ve svých svérázných zápiscích vypráví, jak on a jeho nejlepší přítel Robby způsobili konec lidstva, když v malém americkém městečku omylem probudili nezastavitelnou armádu. Armádu obřích kudlanek, které zajímají jen dvě věci: jídlo a sex. Jenže kromě tohohle politováníhodného faux pas trápí Austina horší problém. Je zamilovaný do své přítelkyně Shann, ale možná taky do svého kamaráda Robbyho. Hormony blázní a ničemu nepomáhá, když se ukáže, že nakonec bude na Austinovi, aby zachránil svět. Jaké to je, když je vám šestnáct, honí vás geneticky upravení hmyzáci a přitom milujete dva lidi?

To jsou dějiny.
To je pravda.
Přichází konec světa a nikdo o tom nemá ani tušení.
Chápete, ne?

Recenzi na tuto knihu rozdělím na tři části, protože se stále ještě nemůžu rozhodnout, co si o ní myslet a to už čekám hodně dlouho, až se myšlenky ustálí. Nebude to nijak složité, začátek, prostředek, konec, překvapivě. 

Na začátku se mi vůbec nelíbila. Za prvé téma, sex, skejty, cigára a kudlanky. Vážně? Sex a kudlanky? Tak tohle mi vůbec nešlo dohromady, ať jsem se snažila sebevíc. Na druhou stranu je pravda, že tato prapodivná anotace mě ke knize přitáhla, protože uznejte, tohle zaujme. 

Nelíbil se mi styl a způsob mluvy hlavní postavy, vůbec jsem si na to nemohla zvyknout. Je hodně, snad pochopíte, co tím myslím, syrový a surový. S ničím si nebere servítky a tak to taky říká, ale takovým nepříjemným, nepřirozeným, předrsnělým způsobem. Děj mi přijde nesmyslný.

Dostáváme se za úvod. Mluva mi přestává vadit, možná si na ni zvykám a nevnímám ji, možná se mi začal ten typ líbit a hodit k příběhu. Začínám chápat souvislosti a knihu doslova hltám, protože je docela napínavá, zajímá mě, co se dál stane, jak se to vyvine, co tedy ty kudlanky, ovládnou svět nebo ne? Napjatě čekám a nemohu se odtrhnout, vážně se mi to líbí.

Přichází závěr, jako úplný závěr, poslední kapitola. Jako cože? Jsem hodně, hodně naštvaná, nechápu to a přemýšlím, jestli mi to zkazilo předchozí dojem z knihy, či to skousnu. Jaká je hlavní myšlenka? O co šlo? Co se stalo? Co si mám odnést?

A otázkou teď je, co si z toho odnesete vy. Ve shrnutí, horší začátek bych odpustila, to se stává, než se s knihou srovnáme. Super prostředek mě moc potěšil a prapodivný závěr mě naprosto zmátl. 

Kdo četl, dejte vědět, jak to vidíte vy.

Tato recenze byla napsána pro internetové knihkupectví KNIHCENTRUM.cz, e-knihu můžete zakoupit zde, tištěnou knihu zde.

4 komentáře:

  1. Tohle vypadá na opravdu praštěnou knížku :D Ale právě z toho důvodu mě láká :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mnoo, tak nevím co si mám o této knížce myslet :D Ono už ta anotace je zvláštní, to je fakt. Ale jsem na ni docela zvědavá, tak až si budu chtít přečíst něco jiného než obvykle, sáhnu po ní :)

    OdpovědětVymazat
  3. Máš pravdu, ta anotace je hodně ... přitažlivá? :D Ale odrazujou mě od toho ty kudlanky... :D Nemůžu si pomoct. Navíc na Kukuřičný město jsem četla hodně negativních recenzí...

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...