16. září 2015

Čtvrtá oběť
Peter May

Nakladatelství: Host
Série: Li Jen a Margaret Campbellová / Čínské thrillery
Rok vydání: 2015 (2000 v originálu)
Počet stran: 420

Anotace: Margaret se opět ocitá v situaci, kdy musí zapojit své jedinečné schopnosti, tentokrát během vyšetřování série rituálních poprav v Pekingu. První tři oběti byly zdrogované, svázané, označené plakátem s přezdívkou a číslem, a profesionálně sťaté. Čtvrtá oběť byla popravena stejně, ale s tím rozdílem, že šlo o amerického diplomata čínského původu. Pro všechny je záhadou, proč se Jüan Tchao po několika desítkách let v Americe vrátil do Pekingu, proč se spokojil s nevýnosným úřednickým postem proč si pronajal byt v ošuntělé části města - nebo proč zemřel stejně bizarním způsobem jako další tři Číňané.

Li s Margaret jsou pravdě na stopě, ale zároveň se tak nebezpečně přibližují i k vrahovi, který je připraven obětovat kohokoliv, aby svá tajemství uchránil.

Pocity před čtením:  
Toto je jedna z mých prvních knih s kriminální/thriller tématikou. Tento autor je pro mne úplnou novinkou, protože jsem nikdy vlastně žádné čínské autory nečetla, takže je to pro mne nová zkušenost. Toto je taky druhý díl této série, tak, doufám, že nebude vadit, že jsem první díl nečetla. Kniha má pevné desky, což je u delších knih (jako je tahle) dobré, protože se alespoň u knihy nekřupe hřbet. Obal knihy je velmi jednoduchý - žlutý poklad s červeným obrysem čínského draka-, ale vypadá celkem hezky.

Názor při čtení:  
Jedna z věcí, která mi v knize vadila, byla čínská jména lidí a ulic. Opravdu to byla pro mne velmi špatně zapamatovatelné a pořád jsem si je pletla. Ale tyto jména se prostě do příběhu hodí a od autora, který odtud pochází, jsou prostě normální. Je zde nastíněn i život lidí v Číně, což bylo velmi zajímavé a velmi se mi to líbilo. Lidé v Číně to tam nemají vůbec lehké...

Do dějové linie jsem se celkem rychle dostala a o hlavních postavách jsem se dozvěděla hodně informací, přestože to je druhý díl série. Z hlavních postav se víc líbala postava Margaret, protože její práce, kterou vykonává, mi více „sedla“ a zaujala. Jediné, co mě na Margaret štvalo, bylo to, že byla celkem naivní. Byla zde i postava, která se jmenovala Michael Zimmerman, a tuto postavu jsem si již ze začátku hned přejmenovala na Cimrmana. :) Romantická linka se mi zde nevadila, ale zase nebyla nijak skvělá. Konečný zvrat dodal knize nějakou třešničku na dort.

Závěrečné zhodnocení: 
Nakonec se mi kniha celkem líbila. Ale není to úplně můj šálek čaje, takže nevím, jestli si od toho autora (či podobného žánru) přečtu další dílo. Ale, pokud máte rádi toto téma, určitě bych vám tuto knihu doporučila všemi deseti.

Psáno pro web MegaKnihy.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...