4. června 2015

KDO KOMUNIKUJE S BLOGERY - MOTTO

Už tu bylo kolikero rozhovorů s nakladatelstvím na téma vydávání knihy apod. A co jsem si vymyslela já? Rozhovory s těmi, kdo se starají o blogery. Zajímá vás, něco o nich? Jak se k práci dostali a co obnáší? A samozřejmě jsem se z nich snažila vymámit pro vás pár tipů a triků pro knižní blogery. Tak mě sledujte a uvidíme, co z nich dostanu.


Uveď se :) 
Ahoj, jmenuju se Tereza a jsem Lara Croft redakční práce:-)) Ne, dobře, tak znovu. Jmenuju se Tereza a jsem redaktorka v nakladatelství Motto, nadšená knihomolka, milovnice čaje Earl Grey, foodblogerka, příležitostná cestovatelka a kočičí máma.

Jaká je tvá pracovní pozice. 
Už přes rok jsem nejmladší členkou redakčního týmu Motta. Krom samotné práce na knihách (redigování, korektury a milion dalších věcí) mám taky na starosti knižní blogery. To v praxi znamená, že oslovím zajímavé blogery, jestli by pro nás nechtěli psát a když chtějí, napíšu na marketing, co komu a kam má poslat. No a pak netrpělivě čekám (samozřejmě kladnou a vychvalující:-))) recenzi.

Popiš nám svůj běžný pracovní den.
V polospánku narazím nosem do dveří redakce, odemknu, odhodím kabát a kabelku a popaměti vyrazím do kuchyňky. Tam vrčí nejlepší přítel každého redaktora – kávovar. Při čekání na kafe dovnitř obvykle vpadnou další kolegové se stejným Dejte-mi-kofein-jinak-budu-vraždit výrazem. V redakci probereme s kolegyněmi, co jsme stihly minulého dne učíst, jak nám to jde (nebo nejde) a co nás čeká. No a pak už se vrháme na vyřizování mailů, zařizování nezbytných věcí a čtení. Jo, mám práci, ve které si člověk čte:-) Nicméně u toho čtení musí neustále dávat pozor, aby se nenechal unést dějem, odhalil všechny nedostatky a chyby v textu, no prostě není to takový med, jak by se mohlo zdát. Ale pro knihomola je to práce snů, to zas jo:-)

Co kromě typického dne tě může potkat.
Neočekávaného se může stát naprosto cokoli, od toho, kdy nám najednou do redakce vrazí televizní štáb a člověk si říká, na kolika kanálech uvidí svoje vrabčí hnízdo, přes setkání s autory, po požární cvičení. Ale obvykle je skvělý a neobvyklý den hlavně tehdy, když se koná třeba Svět knihy.

Byl to vždycky tvůj dream job?
S myšlenkou na práci redaktora jsem si pohrávala dlouho, vyrůstala jsem totiž v překladatelské rodině. Studovala jsem ale archeologii, takže to vypadalo na hrabání se v písku někde v Egyptě, spíš, než na hrabání se v rukopisech. Nakonec ale láska ke knihám vyhrála a určitě nelituju.

Co tvá práce a bloggeři. Rozepiš se. 
Práce s blogery je skvělá, už jen proto, že je fajn mít okamžitou zpětnou vazbu na knihy, kterými žijeme v redakci dlouhé měsíce. Samozřejmě, že každá kritika nás zamrzí, ale určitě to není tak, že bychom ji nechtěly slyšet. Na druhou stranu musím zaklepat, že zatím máme ohlasy veskrze pozitivní:). Pro každého, kdo by pro nás chtěl psát recenze, mám asi jen dvě rady – pište s nadšením a pište bez chyb. Nechci vypadat jako nějaký grammar nazi, ale když přijde dotaz na spolupráci, který začíná „Moc ráda bich s vámy spolupracovala“, není to zrovna skvělá vstupní vizitka. Určitě nejlepší jsou recenze, které jdou trochu do hloubky a je vidět, že autor jen nezkopíroval anotaci, ale snažil se si na knize něco najít. Běžně ukazujeme recenze nadřízeným a postujeme je na FB, takže čím originálnější přístup, tím líp. A hlavně by si blogeři neměli stydět říct, že třeba nemají k nějakému žánru vztah – vždycky se snažím jim navrhnout nějaké tituly podle zaměření.

10 komentářů:

  1. Moc pěkný rozhovor, tohle mě fakt baví a slečna/paní působí moc sympaticky podle odpovědí, vtipné :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Super, tyhle rozhovory jsou skvělý, hrozně mě o těhlech prací baví číst :))
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  3. Další skvělý rozhovor, vážně mě baví číst ty odpovědi, je to zajímavé :)

    OdpovědětVymazat
  4. Prosím, nech tieto rozhovory nikdy neskončia.
    Strašne sympatickí ľudia tam robia, už čo len čítam :D :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle je úplně super a slečna působí skvěle, je vidět, že ji baví to, co dělá :)

    OdpovědětVymazat
  6. Další skvělý rozhovor. Už se těším na další. Tereza je opravdu sympatická slečna. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Takovéhle rozhovory mám mnohdy raději, než ty se samotnými autory. Dobrý nápad a paní Tereza vypadá na sympatickou ženskou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc vám všem děkuju, mě zase bavilo odpovídat, díky Rachel za tenhle projekt!! Tereza, Motto

      Vymazat
  8. Takovej pěknej rozhovor, holky...
    Představuju si takovou práci jako v seriálu Younger. S tím, že Terka je samozřejmě hlavní hrdinka, která je za každé situace dost stylová a nad věcí. Dejte mi někdy echo, až bude v televizi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě jsem zamáčkla slzu, Lucka van Koten si myslí, že jsme stylová!! (psala redaktorka v kalhotách od pyžama a s tužkou zapíchlou v drdolu) :-D :-D

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...