29. června 2015

RC: ONCE UPON A TIME, VYKOUPENÍ OHNĚM - MINIRECENZE

Mám tu pár knížek, které jsem sice přečetla, ale nikdy se na ně nedostalo s recenzí. Většinou proto, že bylo moc práce, moc školy, moc druhé školy, nemoc nebo psací blok. Protože si ale dávám stranou přečtené knížky a ty co zrecenzuji putují do knihovny a ty co ještě čekají zůstávají na kupičce, rozhodla jsem se hromádku trochu zredukovat, protože už je tak vysoká, že mi dokonce jednou v průvanu celá spadla. Tak pojďme na to.


Once Upon aTime - Bylo nebylo
Beaneová Odette


Nakladatel: CooBoo
Rok a měsíc vydání: 2014/11
Počet stran: 304

Anotace: Život Emmy Swanové nebyl zrovna pohádkový. Nikdy nepoznala své rodiče, žila v pěstounských rodinách a byla sama až do svých 28. narozenin. V ten den na ni ale zazvoní neznámý kluk, jenž tvrdí, že je její desetiletý syn Henry, kterého dala ihned po narození k adopci. A toto překvapení jí převrátí život naruby. Emma Henryho odveze domů, do města Storybrooke, v němž podle Henryho žijí opravdové pohádkové postavy, které ale zapomněly, kým byly, protože je zaklela Zlá královna. A pokud má Henry pravdu, tak jeho milá a osamělá učitelka Mary Margaret je Sněhurkou, tou nejkrásnější princeznou… a také ztracenou matkou Emmy. Nejdříve Emma nevěří Henrymu ani slovo, ale rozhodne se v městečku zůstat a postupně začne zjišťovat, že normální město Storybrook rozhodně není. Na to se v něm děje až moc zvláštních věcí. Uvěří Emma, že všichni ve Storybrooke jsou začarováni mocnou kletbou, a naplní osud, o kterém Henry tvrdí, že je jí předurčen? Zachrání všechny pohádkové postavy a odkryje tajemství tohoto místa? Pokud se jí to podaří, splní se jí její největší sen – shledá se s celou svou rodinou.

Přiznám se, že tohle pro mě bylo docela zklamání. Tím, jak všichni milují a velebí seriál jsem v knihu vkládala hodně nadějí, ale zázrak se nekonal. Zase ale musím říct, že jako námět do televite dobré a chtěla bych se začít dívat, nalákalo mě to, věřím, že to bude dokonce lepší, než tohle dílo. Co mi vadilo nejvíc bylo, že jsem se hodně motala v postavách. Kdo je kdo a kdo by měl být kdo (asi všichni víme, že je to vše přirovnáváno do pohádkových postav) a kdo s kým a kam. Jinak zápletka vcelku zajímavá, kombinace se souběžným vyprávěním pohádky taky fajn.

Vykoupení ohněm
Virginia Cleo Andrewsová

Nakladatel: Moba
Série: Květy z půdy (3.díl z 5)
Rok a měsíc vydání: 2014/10
Počet stran: 344

Anotace: Cathy a Chris žijí tajně v nezákonném svazku a vychovávají Joryho a Barta, syny z prvního Catherinina manželství, a adoptivní dcerku Cindy. Zdá se, že v jejich životě konečně zavládla pohoda a štěstí, avšak jen do chvíle, kdy se do nedalekého opuštěného domu přistěhují záhadní obyvatelé…

Třetí díl mé milované pentalogie. Vzhledem k tomu, že na blogu už je recenze na čtyřku a pětku, tak s trojkou jsem tu asi trochu pozadu, ale všimla jsem si, že tu není, tak alespoň něco. Od ostatních dílů se liší především tím, že se odehrává z pohledu chlapců a ne Cathy, jako předchozí dva díly. Občas je to docela divné, když se máme dozvědět, co se děje mezi ní a Chrisem, dozvíme se to tak, že je jeden ze synů potají sleduje a vyslechne. To se mi moc nezdálo, ale tyto části jsem měla snad nejraději, protože kluci jsou novinka, ale vztah rodičů mě zajímá už od Květů z půdy, tak člověk samozřejmě potřebuje vědět, jak pokračuje a vyvíjí se. Jejich mladší syn Bart je skutečně negativní člověk a jeho sebedestrukční chování a jednání a myšlenky mě ničili, taková bolest, takové emoce, skvěle napsané. Samozřejmě nás čeká spoustu problémů a komplikací, nic není tak, jak by mělo být, kazí se co může, byla jsem napnutá jak struna do poslední stránky.

3 komentáře:

  1. Once upon a timě strašně chci, jelikož seriál miluji. Na ten určitě mrkni, je skvělý :)
    Giveaway / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Seriál je milionkrát lepší. Kniha to bere jen z pohledu hlavní hrdinky a jediný pohádkový příběh je ten Sněhurky s Krasoňem, pokud si dobře pamatuju. Kniha se mi nelíbila a to seriálovou verzi naprosto miluji! :-) A to se mi nestává příliš často. Tvůrci seriálu odvedli opravdu dobrou práci, takže seriál opravdu doporučuji :-)

    http://deathless-ginger-wight.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Once upon a time seriál je vážně skvělý, s matením postav mám v knížkách často problém (protože si nepamatuji jména), ale v seriálu se mi to neplete ani trošku, je vážně dobrý, jak říkají holky :) Vykoupení ohněm neznám, nevím, jestli bych po knížce sáhla (i když ta obálka se mi líbí, i když mi připomíná spíš nějaký psycho fantasy horror). To mě často mrzí u českých vydání, přeložený název zní podivně a přebal se mi nelíbí...

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...