13. března 2015

KLÍČ

Kruh 3 - Klíč
Elfgrenová Sara B., Strandberg Mats


Nakladatel: Fortuna Teen
Série: Kruh (3.díl ze 3)
Rok a měsíc vydání: 10/2014
Počet stran: 800

Anotace: Konec se blíží v Engelsforsu. Uběhl sotva měsíc od tragédie v tělocvičně Engelsforského gymnázia, ale Vyvoleným není dopřáno vydechnout. Brzy se jejich svět opět obrátí vzhůru nohama. Otázky budou zodpovězeny. Tajemství odhalena. Loajalita vystavena zkouškám. Čas se krátí a Vyvolené si mohou být jisté pouze jedním – všechno bude jinak. Klíč je posledním dílem trilogie o Engelsforsu.

Uff dočteno. Přiznám se, že žádnou objemnější knížku jsem ještě nečetla. Když jsem ji dostala do rukou, docela mě to vyděsilo. No uznejte, většina jiných by se do ní vešla třikrát. Taky hned řeknu, že jsem nečetla vkuse. Ale ne, že by mě to nebavilo, naopak, dost často jsem ji odložila, jako že pro dnešek už stačí, ale musela jsem se k ní vrátit a ještě kousek si dát. 

Příběh není žádný zázrak. Myšlenka dobrá, magie, dobro, zlo, ale není to nic převratného. Co si myslím, že touhle knihou táhne, jsou postavy. Je jich několik hlavních a jsou to, co mě na tom nejvíc bavilo. Holky jsou každá jiná, každá řeší jiné problémy a každá má úplně jiný život. Spojuje je v podstatě jen to, že jsou vyvolené. A samozřejmě to, že jsou přítelkyně. Přátelství a lásky je tu dost a dost. Jejich životy nejsou jednoduché, ale i tak jim je závidím. Mají toho tolik, nejen jedna druhou, rodinu, ale zažijí i spoustu zajímavého, jen tak mimochodem se pokusí o záchranu světa a tak.

Líbilo se mi o to, že po skončení hlavního děje jdeme s aktérkami dál. Není to jen klasický epilog nebo po letech nebo náznak závěru. Prožijeme spolu s nimi několik dalších dní, což mi v příbězích kolikrát chybí, tady ne. A taky nejde o klasický happy end a všichni žijí šťastně až do smrti, to je co říct na knihu pro mládež, každopádně za mě tomu dávám plus.

Nejsem si jistá, jestli premiéra filmu prvního dílu této trilogie už na severu proběhla nebo ne a zda dojde i k nám, každopádně vím, že na plátna se to dostane. Věřím, že to bude koukatelné, protože si to o to vyloženě říká. Hodně pohledů na jednu věc, žijeme s několika postavami, hlavní příběh a spoustu odboček, nutno podotknout, že neméně zajímavých, osobní životy jednotlivých hrdinů zamotaných s magií. Pokud vás to zaujalo, nenechte se odradit počtem stránek, utíká to skoro samo.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju nakladatelství Fortuna Libri.

3 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Knížka vypadá skvěle, ale ta délka mě vážně děsí. Zrovna se snažím přečíst všechny knihy ze série Píseň ledu a ohně, což jsou ještě objemnější knížky, takže si zatím nemůžu dovolit, abych se zavalila dalším takovým obrem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. dekuju :) ja to mam momentalne obracene, Pisen ledu a ohne mam doma vsech pet dilu, ale jeste jsem se do toho nepustila, desi me ta delka :-D

      Vymazat
  2. Super recenze, konečně mě někdo přesvědčil, že bych se do série možná i mohla pustit :D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...