19. března 2015

PÁN OHNĚ

Pán ohně
Peter May


Nakladatel: Host
Série: Čínské thrillery (1.díl)
Rok a měsíc vydání: 01/2015
Počet stran: 440

Anotace: Příběh o děsivých vraždách, které spojuje ještě děsivější tajemství. První svazek série čínských thrillerů. Čínský detektiv Li Jen pátrá spolu s americkou soudní lékařkou Margaret Cambellovou po vrahovi vysoce postaveného vládního vědce, jehož děsivě ohořelá, doutnající mrtvola byla nalezena v pekingském parku. Té noci, kdy vědec zemřel, došlo k dalším dvěma vraždám, které jsou s jeho smrtí záhadně spojené. Detektiv Li cítí, že musí hrát o čas a že mu tentokrát jeho čínská důkladnost nebude k ničemu. Nakonec neochotně požádá o pomoc Margaret, která je zkušenou odbornicí na uhořelé oběti. Jak odkrývají jednu vrstvu případu za druhou, odhalují pravdu, jež svou děsivostí předčí i jejich nejhorší noční můry.

Původně se mi do četby této knížky moc nechtělo. Tedy abych byla přesná, téma mě zaujalo, anotace taky, výtisk jsem měla doma, ale pak jsem se nějak nemohla rozhoupat k tomu začít. Avšak poté, co jsem se přemohla a pustila se do díla, skončila jsem až s dočtením poslední kapitoly. A teď už jen lituji, že jsem do toho nešla dřív.

Byla jsem hodně zvědavá na tematiku Číny. Zajímalo by mě, jestli všechno to, co se v příběhu povídá, je pravda. Nemyslím samozřejmě takové ty klasické fikce, osoby apod., ale reálie, policejní systém, historii a tak dál. Protože pokud ano, no tak to potěš. Vždy mě východní země fascinovaly, nejvíce Japonsko a Čína, takže jsem se těšila, co mi Peter May poví nového. A že toho nebylo málo.

Jsem si docela jistá, že tohle nesedne každému. V podstatě se v prvních dvou třetinách nic až tak akčního neděje. Dlouhou dobu jsem přemýšlela, kde je ta thrillerová část. I té jsem se nakonec dočkala, ale i tak u mě kniha naprosto zabodovala v té, dalo by se říci, nudné části. Tolik informací o tomto státu a podáno skvěle, poutavě, žádná školní přednáška, ale všechno to dokonale pasovalo do děje. Hodně se porovnávala Amerika s Čínou, při čemž já jsem si to ještě porovnávala s Českou Republikou a nikdy bych neřekla, že se zeměpis s dějepisem dá podat takhle čtivě a to dokonce v thrilleru, aniž by to narušilo jeho plynulost.

Zápletka příběhu mě zaujala, je to na způsob - co by, kdyby. Mohlo by se i nám něco reálně stát, ale doufejme, že nestane, ale můžeme si zapřemýšlet, jaké by to bylo. On a ona, hlavní postavy, z jejichž pohledů do děje vstupujeme, jsou každý úplně jiný a tím se vhodně doplňují. Čeká nás i závěrečná akce a pár zvratů. Kniha je prvním dílem ze šesti a můžu vám říct, že napjatě budu čekat na pokračování. Četla jsem od Maye Šachové figurky a v porovnání s tímto byly jen slabým odvarem, Pán ohně je nesrovnatelně lepší.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuju internetovému knihkupectví Knihcentrum, kde můžete knihu zakoupit.

4 komentáře:

  1. To vypadá fakt dobře! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já na ty thrillery moc nejsem, ale tohle bych si asi vážně měla přečíst...

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha mne zaujala hned při svém vydání. Nicméně k její koupi jsem se ještě nedostala. Tvoje recenze mě ale jenom přesvědčila, že tahle kniha za to vážně bude stát. Moc se na ni těším!

    OdpovědětVymazat
  4. Tuto knihu jsem vyhrála v soutěži u Kristie http://yours-fantasy.blogspot.cz/. A už se na ní moc těším. :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...