22. března 2015

SESTRÁM BY SE MILENCI KRÁST NEMĚLI

Sestrám by se milenci krást neměli
Ranaldová Sophie


Nakladatel: Grada
Rok a měsíc vydání: 12/2014
Počet stran: 288

Anotace: Elliina mladší sestra má, zdá se, všechno. Je krásná, elegantní a randí s okouzlujícími milionáři, zatímco Ellie se spokojí s televizními večery na pohovce se starým kamarádem Benem. Když se ale jednou s Rosiiným přítelem seznámí, je to chtíč na první pohled. I když si Ellie uvědomuje, že se řítí do průšvihu, nemůže si pomoci a udělá všechno, aby Olivera získala. Vzdá se svých zásad, neposlouchá přátele, ale koneckonců – co je špatného na tom, začít běhat, nosit jehlové podpatky, změnit účes a stát se roztomilou dívkou… vlastně stát se Rosie. Když se ale Ellie opravdu vydá na Rosiinu cestu (dokonce v jejích botách), uvědomí si, že najít lásku by mohlo znamenat, že ztratí tu nejdůležitější věc na světě…

Tato kniha je můj první beletrický počin od nakladatelství Grada. Byla jsem na to vážně zvědavá, přece jen, když známé vzdělávací nakladatelství začne s něčím takovým, je to docela událost. A touto knihou sice nijak nezazářili, ale taky nešlápli úplně vedle.

Dílo bych hodnotila vcelku vysoko, ale ani ne tak pro jeho vytříbenost jazyka nebo zápletkovou kvalitu, ale kvůli pocitům. Příběh je o mladých sestrách, my jím procházíme společně s jednou z nich. Dozvídáme se, jaké je to žít ve stínu mladší, ale krásnější a obdivované sestry. Přesto se děvčata mají moc rády, vychází spolu, jsou nejlepšími kamarádkami a v neposlední řadě také spolubydlícími.

Mít takový vztah se sourozencem, no kdo by nechtěl. Vážně to celé bylo moc milé, jak o Ellie o sestře krásně mluví a jak si navzájem pomáhají, půjčují oblečení a podobně. Navíc, každý z nás by chtěl být úspěšný, krásný, mít kolem sebe milující přátele, skvělou práci, hodně peněz, obětavou rodinu. A přesně takový život naše aktérky mají. Jasně, nic není jednoduché a nic není bez komplikací, ale i tak je jejich život nadmíru zajímavý.

Co se pointy příběhu týká, jde o vcelku klasickou zápletku, jak podle názvu asi poznáme, mezi sestrami a chlapem. A když se do toho zaplete ještě nejlepší kamarádka, nějaký ten kamarád, nápadník a nová otcova manželka, vzniká pořádný zmatek a je hodně co napravovat. Když se do toho zamíchá ještě pokus o zvýšení o sebevědomí a ne/chtěná změna osobnosti, je na průšvih zaděláno.

Kniha je taková příjemná jednohubka, není tam sice žádný velký zvrat či akce, ale to by se asi ani nehodilo. Pokud ale máte chuť na romantickou oddechovku s překvapivě docela nepředvídatelným koncem, což je u tohoto žánru rozhodně plusem, že nevíte po prvních dvou stránkách, jak to skončí  (tedy pozor, vy si myslíte, že víte, ale nevěřte ničemu), pak je to pro vás dobrá volba.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju nakladatelství Grada.

6 komentářů:

  1. Ještě jsem o ní neslyšela. Ale zní to tak nějak.... zajímavě, mile :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám takové romantické oddechové knihy ráda a tuhle bych si ráda přečetla. A když říkáš, že má nepředvídatelný konec, tak je to ještě lepší :) Díky za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no uplne na konci jsem to pak uz cekala, ale skoro celou knizku jsem si myslela, ze to skonci jinak :)

      Vymazat
  3. O knížce jsem už slyšela a i přesto, že nejsem zrovna fanda romancí, mě knížka láká, tak uvidím, jestli se k ní někdy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já už o ní slyšela a dokonce mi byla nabídnuta kamarádkou ale nějak mě nezaujala:(. Takových běžných románů je..:)
    Jinak pěkná recenze, už se těším na další:) Budeš pořizovat Příliš mnoho Kateřin? Zatím jedna z mála Greenovek která mě zaujala (nedokážu si totiž úplně přesně představit, o čem to vlastně bude:), tak by mě zajímala recenze:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kateriny urcite porizovat budu, na Yolu sraru jsem slysela ukazku a znelo to bozsky, takze ji zacnu cist hned jak dorazi :-D takze recenze bude urcite brzo :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...