21. června 2014

BELLES LETTRES - NEDĚLE 15.6.

Mikrokonference Belles Lettres 2014, o které už jsem jednou psala, pokračovala i v neděli. Čekala na nás knihovazačská dílna, kde si každý návštěvník vyrobil vlastní knížečku / notýsek a následovala (pro mě) poslední ze série víkendových přednášek. A já jsem samozřejmě fotila a zapisovala.


Knihvazačský workshop s Janem Hybnerem a Vladimírou Šturmovou, Umprum, se konal ve třech bězích, od deseti, jedenácti a dvanácti. Já šla hned od deseti. Za prvé proto, že od 11 byl další program a za druhé vím, jak to na takovýchto akcích chodí a kdo dřív přijde, ten dřív mele. To se mi osvědčilo hnedka, protože některé materiály začaly docházet už kolem jedenácté, takže jsem měla větší výběr, než kdybych přišla později. Jojo jsem mazaná, jí vím.

dílna a moji spoluúčastníci
pracovní deska a potřebné materiály

Výrobu notýsku nebudu popisovat nijak detailně, protože to stejně nebudete zkoušet, vy lenoši. Navíc, koho by to zajímalo, dozvěděla jsem se, že workshop bude i zítra na Knihexu, tak zájemci zavítejte.

papíry na přebalovou desku
notýsek ještě rozložený

Co mě hodně překvapilo, že konečný výrobek vážně vypadá jako notýsek, co se dá koupit. Žádné hatla-matla ze školky, je to vážně povedené a to i na to, že to dělal antitalent na ruční práce - já. Musím pochválit školitele, vysvětlovali vše pomalu a srozumitelně. Prý je toto většinou kurz pro školy, kterým to tedy jde pomaleji, než to šlo nám, ale jinak si vyrobí to stejné. Někteří se ptali, jestli existují i nějaké kurzy pro dospělé, slečna se třeba ptala na výrobu fotoalba. Byli jsme odkázáni na stránky Umprumu, tak taky jukněte, kdyby chtěl někdo větší znalosti.


Tři čtvrtě hodinky jsem pak měla v plánu strávit s Kamilem Bernáškem a jeho tématem Comics versus film. Dorazilo žalostně málo lidí, což je podle mě obrovská škoda, protože to bylo nadmíru zajímavé a věřím, že každý druhý chlap by si to rád poslechl, vždyť jde o komiksy a filmy! (A každá třetí moje kamarádka by se k němu ráda přidala).

 
O zajímavosti tohoto vyprávění svědčí, že místo předepsaných 45 minut jsme tam zůstali sedět a poslouchat dvě a čtvrt hodiny a stále bylo co řešit! Probrali jsme kolem stovky filmů, já konečně pochopila, co znamená Marvel a jak to se zfilmováním komixu funguje apod. Navíc jsem se inspirovala a zrovna včera jsem byla v kině na filmu X-men, který byl hodně opěvován a doporučován, tak jsem to musela vidět, než to stáhnou a nelituji.

na co zajít 2014 - 2018

Definitivní shrnutí? Těš se na mě, Belles Lettres 2015!

10 komentářů:

  1. Tu přednášku Comics vs. Film ti strašně závidím :D A třeba Venoma tam nemají, ani Sinister Six...:/ :D :D :D

    Doufám žes viděla i ty předchozí X-meny :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ohledně x-men jsem měla podobnou myšlenku :D

      Vymazat
    2. je co závidět, bylo to skvělý ! :)

      Vymazat
    3. a ty řeči kolem si nechte od cesty, jo, děvčata :-D :-D

      Vymazat
    4. Anonymní23/6/14 12:52

      Venom a Sinister Six ještě nebyly oficiálně potvrzeni, takže proto. :)

      Kamil "MdS" Bernášek

      Vymazat
  2. Ten notysek je paradni :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky, vážně se povedl, jsem vážně překvapená, na to, jak mám obě ruce levý :)

      Vymazat
  3. Jak lenoši? :-D Cccc. :-D Ale notýsek se Ti povedl parádně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jestli chceš, napíšu ti podrobný návod, ale pak chci vidět výsledek! :)

      Vymazat
  4. Anonymní22/6/14 09:19

    Ahoj, díky za report z neděle. Škoda, že jsem tam nemohla být.
    Vendula z Belles Lettres

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...