17. června 2014

VRAŽDA NA HALLANDOVI

Vražda na Hallandovi - Juulová Pia 

Nakladatel: Kniha Zlín
Počet stran: 160
Rok a měsíc vydání: 04/2014

Anotace: Stárnoucí spisovatelku Bess probudí jednou ráno výstřel. Její partner leží na náměstíčku před jejich idylickým domovem mrtvý. Zbloudilá střela? Úkladná vražda? Přitom Bess na tom už delší dobu není nejlépe. Dceru Abby z předchozího vztahu deset let takřka neviděla, svého šestadevadesátiletého dědečka jakbysmet. Jak zamíchá vražda Hallanda Bessinými podivně hozenými kartami? Kdo je vrah a jaká je Bess? Znala Hallanda vůbec? A jakou roli v tom všem hraje fjord, na který Bess hledí z okna? Podivné je i to, že zničehonic zmizí soused. Bess vražda úplně vykolejí, ale kdoví, nesjel její život z kolejí už dávno?

Bess žije se svým partnerem Hallandem, jednoho rána ji vzbudí nějaký zvuk. Když se na náměstí začnou scházet lidi, jde tam a zjistí, že to byl výstřel a že obětí je její milý. Co se stalo? Provedl něco? Kdo mu to udělal? Proč odešel z domu a nechal si tam kufřík? Bess prožívá těžké chvíle, musí se vyrovnat s celou situací, musí se srovnat sama se sebou. A to není vůbec lehké, když jste najednou na vše sami a navíc vám do života začnou vstupovat cizí ženy, které znaly vašeho přítele a vy jste o tom nevěděla. Co jsou zač? A jaký mají vztah k Hallandovi?

Obálka jednoduchá, ale ke knize o vraždě se hodí. Původně jsem nerozuměla bílému ptáčkovi, v knize jsem tomu porozuměla, takže můžu ohodnotit, že smysl má a na úvodní stranu se hodí.

Celou dobu se mi knížka líbila, až do poslední strany, kde se můj názor trochu zlomil a do teď vlastně nevím, jestli se mi to líbilo nebo nelíbilo. Nemůžu říct, že by to bylo špatné, to určitě ne, jen se bojím, že jsem to nepochopila správně a přitom bych moc chtěla.

Hlavní postavu jsem měla ráda. Bess je střelená a to hodně. Občas vyvádí naprosté hlouposti, chvílemi mě skutečně pobavila. Připravila sobě, i nám, svými eskapádami pár horkých chvilek.

Musím se přiznat, že byly chvíle, kdy jsem absolutně nechápala, co čtu, co se stalo a listovala stránkami vzad, abych zjistila, jestli mi nějaké nechybí, nebo kde je souvislost. Bohužel, kolikrát jsem žádnou nenašla. Chvíle byly vážně zmatené, nejen proto, že hlavní hrdinka předpokládám taková byla a měla být, ale ne všude jsem rozuměla textu.

Líbilo se mi použití citátů, úryvků, výňatků z jiných děl na začátku každé kapitoly. Na konci knihy jsem zjistila, že měly mít nějaký význam, já ho v tom ale nenašla a vlastně ani nehledala, protože jsem o tom nevěděla. Uvedla bych to někam zkraje, možná bych pak autorku pochopila lépe. Takže vám radím, čtěte pečlivě a přemýšlejte.

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuju nakladatelství Kniha Zlín.

4 komentáře:

  1. vypadá to fakt zajímavě :) někdy si to určitě přečtu :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jo jo přesně to ona říkala, že se lidem zdá kniha zmatená, ale že prostě jen chce, aby přemýšleli, docela jsem na ní zvědavá, chystám se příští týden :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo přesně to jsem si vybavila z té besedy, že říkala. musíš si to rychle přečíst, ať to můžeme probrat !! :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...