22. října 2014

PODIVNÉ MĚSTO

Sirotčinec slečny Peregrinové:
Podivné město - Ransom Riggs

2. díl
Nakladatel: Jota
Počet stran: 424
Rok a měsíc vydání: 08/2014

Anotace: Deset podivných dětí prchá před armádou obludných moster. A pomoci jim může jen jediný člověk – jenže ten je uvězněn v těle ptáka. Mimořádná pouť, která začala v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, pokračuje. Jacob Portman se vydává se svými novými přáteli na cestu do Londýna, podivného hlavního města celého světa. Doufají, že zde naleznou lék pro svou milovanou ředitelku, slečnu Peregrinovou. Jenže ve městě ničeném válkou číhají nečekaná překvapení na každém rohu. A než Jacob dovede podivné děti do bezpečí, musí učinit důležité rozhodnutí, které se týká jeho lásky k Emmě Bloomové. Prázdné město vtáhne čtenáře do imaginárního světa telepatie a časových smyček, cirkusových triků a vlkodlaků – do světa obydleného „podivnými“ dospělými, vrahounskými stvůrami a bizarními druhy zázračných zvířat. Stejně jako v prvním díle, i druhá část Podivných dětí v sobě spojuje napínavou fikci s dosud nepublikovanými dobovými fotografiemi, a nabízí tak jedinečný čtenářský zážitek.

Tohle je moc dobrý druhý díl z plánované trilogie. Přiznám se, že jsem původně vůbec nevěděla, že má být vícero dílů. Když jsem četla jedničku, už byla vydaná dvojka, takže s tím jsem počítala, ohledně pokračování do trojky jsem však neměla ponětí. Trochu mě to mrzí, ale v dobrém, nemůžu se totiž dočkat, jak tohle vyprávění skončí. Příběh podivných dětí mě totiž vážně chytil a nepustil.

V tomto díle putujeme s dětmi za záchranou jejich ředitelky. Celá kniha je o cestě od opuštění ostrova až po příjezd do města, kde doufají v pomoc. Není to ani dlouhé, ani krátké, cestou je potká příhod tak akorát na to, aby příběh měl spád a zůstal poutavý. Navíc se situace neopakují, pokaždé se dozvíme střípek něčeho nového a nakonec dojdeme k odhalení všeho, co nás zajímá.

Líbí se mi, jak autor dokázal sladit to, že příběhem nás provází děti, které jsou vlastně bůh ví jak staré. Fyzicky se chovají jako děti, avšak co se jejich mluvení a přemýšlení týká, chovají se dospěleji. Občas si neodpustí nějakou tu dětskou myšlenku či skutek a my si uvědomíme, jak je to vlastně všechno zamotané a složité.

Dějem nás provází Jacob, na kterém mi občas nesedí to, jak se vyjadřuje. Protože on je tak starý, jak vypadá, někdy se pozdává starším, i když myslím, že ve svém věku by tak dospívající nejednal. To je však jen malá drobnost, kterou mohu knize vytknout, navíc to nijak nenarušuje celkový požitek z ní. Nesmím zapomenout zmínit naprosto úchvatné fotky, které celou knihu doplňují, ale toho si čtenáři, kteří to znají již ze stejně povedené jedničky, určitě všimli.

Za recenzní výtisk děkuju internetovému knihkupectví Knihcentrum, kde také můžete knihu zakoupit.

4 komentáře:

  1. Ještě jsem nečetla ani první díl, ale hodně často ho vídám v knihkupectví, tak kdo ví, třeba se k tomu taky jednou dostanu... :)

    OdpovědětVymazat
  2. První díl byl super ♡ teď se ještě víc těším na druhý :)

    OdpovědětVymazat
  3. Doma už mám první díl, tak se těším až se začnu a pořídím si i dvojku a trojku. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Čoskoro idem čítať prvý diel.. moc sa teším :) !

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...