14. října 2014

ŠEST LET

Šest let
Harlan Coben


Nakladatel: Knižní klub
Počet stran: 320
Rok a měsíc vydání: 07/2014

Anotace: Šest let uplynulo od chvíle, kdy Jake Fisher viděl, jak si Natalie, jeho jediná, osudová láska, bere jiného muže. Šest let dodržel slib, že ji nechá na pokoji, a trápil se mučivými představami, jak Natalie žije se svým manželem Toddem. Po šesti letech náhodou narazí na oznámení o Toddově úmrtí, neodolá a vydá se na pohřeb. Doufá, že tam uvidí jeho manželku – ale vdova po Toddovi není Natalie… Jakákoli snaha najít tu, co mu kdysi zlomila srdce, pro Jake znamená odhalit krutá tajemství i bolestivé lži, ale především riskovat vlastní život.
 
Po přečtení anotace k této knize jsem čekala slaďák, romantiku, něco na tento způsob. Bylo mi sice divné, že kniha je v knihkupectvích řazena do thrillerů, akčních, detektivek a podobného, ale co, někdo se asi spletl. Nakonec, ten kdo se spletl, jsem byla já. Celý začátek jsem čekala, kdy se do sebe zamilují a budou řešit trable s dětmi, ale to nepřišlo. Místo toho jsem dostala pořádnou dávku napětí. Jsem nadšená. Vážně jsem ráda, že jsem po tomhle díle sáhla.

Hlavní postava je sympatická, příběh se dozvídáme z Jakeova pohledu. Víme, co mu běží hlavou, co řeší, jaký je, jak přemýšlí. Když se pak přimotá do řešení situace, o kterou v Šesti letech jde, sledujeme běh událostí jeho očima, slyšíme jeho ušima. Vše je v přítomném čase, s exkurzem do minulosti, při různém doplnění informací, zjištění něčeho apod. 

Rozjezd není pomalý, není ale ani nějak rychlý, nevpadneme do děje po hlavě. Řekla bych, že rozjezd je tak akorát na to, abychom se seznámili s hlavním aktérem, pochopili o co půjde a pak se do toho vrhli. Děj je nepředvídatelný, až do posledních stran jsem netušila, jak to skončí a i na posledních dvou stranách mě autor dokázal překvapit a v posledních dvou odstavcích jsem rozdýchávala malou infarktovou situaci. I když je ukončení a rozuzlení hodně ke konci knihy, nepřišlo mi, že by to bylo nějak narychlo. Uvědomíme si, že už jsem totiž všechno věděli, jen jsme to nějakým záhadným způsobem dokázali přehlížet.

Kniha se mi moc líbila. Nadchnula mě pointa, pátrání po milované osobě, popisování pohnutek, které k tomu Jake měl. Líbila se mi jeho pozvolná změna, kdy se ze vzorného univerzitního profesora stane někdo úplně jiný, proto celý příběh nakonec může skončit tak, jak skončí. Pro milovníky tohoto typu čtení určitě dobrá volba.

Za recenzní výtisk moc děkuji knihkupectví Martinus.

9 komentářů:

  1. Knižka je vážne super. :) Po dlhej dobe detektívka a thriller, ktorý ma nadchol a fakt som sa nevedela odtrhnúť od čítania.
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
  2. Název ani obal by mě nezaujaly. Ale ta anotace zní docela dobře a tvoje recenze ve mě dokonce vyvolala chuť si to přečíst :) Tak uvidím, třeba si ji budu přát pod stromeček. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tá anotácia ma zaujala - a hneď na jej konci som si predstavila niečo podobné trillerom od Nesba, len s tým rozdielom, že tu nie je detektív, ale manžel... :D Ani tá obálka nenavodzuje práve romantickú atmosféru, ale je pravda, že človek sa môže zmýliť - najmä, keď číta knihy rôznych žánrov (nie som tu síce dlho, ale mám pocit, že máš dosť široké obzory :D :)). Ja napr. veľa čítam tomuto podobné knihy, takže to mám asi v oku alebo čo :D Ale kniha fakt vyzerá dobre :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych si tuto knihu chtěla přečíst, ale nevím jestli se mi bude líbit. Krásná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na tuhle knihu je teď hodně recenzí a hodně pozitivních... A já to ještě nečetla :( Ale vypadá to skvěle a i ta obálky :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tuto knihu bych si moc chtěla přečíst. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Juuu, tu bych taky chtěla :-D (Já vím, kterou já nechci, ale tahle mě fakt zaujala :-D )

    OdpovědětVymazat
  8. Tato kniha ma zaujala pri poslednom listovani katalógu Knizneho klubu a hneď som si ju zapisala do zoznamu kníh,ktoré chcem v najbližšej dobe precitat. Ďakujem za recenziu, len si ma utvrdila v tom čo som si už myslela, ze to bude zaujímavé a napínavé citanie.

    OdpovědětVymazat
  9. Když jsem knížku viděla poprvé, moc mě nezaujala. Obálka se mi zase tak moc nelíbí a prostě mě nějak nezaujala. Ale poslední dobou vídám samé pozitivní recenze a hodnocení. A tak už jí mám na seznamu TBR :3

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...