31. října 2014

ZABILA JSEM NAŠE KOČKY, DRAHÁ

Zabila jsem naše kočky, drahá
Dorota Maslowská

Nakladatel: Odeon
Počet stran: 160
Rok a měsíc vydání: 06/2014

Anotace: Autorka překvapila svou prvotinou, v nové próze překvapuje znovu: ocitáme se v americkém velkoměstě a seznamujeme se s dvojicí protagonistek: Farah a Joanne vyplňují svůj život nakupováním, sledováním módních trendů a TV seriálů či časopisu Yogalife. Heslem jejich života je SMRT MUŽŮM. Tenhle román je kalorický burger z mekáče, postmoderní ásana mezi deníky Bridget Jonesové nebo pojednání Woodyho Allena o hubnutí...

Můj druhý kousek z knižní edice Světové knihovny Odeon. Celkově mají moc pěkné obálky, ty barevné proužky mi k tomu sedí a v knihovničce vedle sebe moc dobře ladí. Název tohoto díla polechtal má očekávání, ohledně zabíjení koček. Čekala jsem něco ve stylu Sex ve městě, soudě podle anotace. Nakonec to k tomu mělo sice dost daleko, ale bylo to zajímavé svým vlastním způsobem.

Autorka je známá tím, jak si hraje se slovy, spojeními, celkově s jazykem a také tím, že její díla nejsou nijak jednoduchá, plynoucí četba. Což se mi potvrdilo hned na začátku, kdy jsem naprosto nechápala, o co jde, o čem píše, co se děje. Styl psaní je vážně hodně osobní. Po nějaké době, kdy jsem si na její způsob zvykla, se mi ale četlo o něco lépe.

Kdybych měla recenzi shrnout do jednoho slova, bylo by to slovo výsměch. Vysmívají se tu naprosto všem a všemu. Autorka svým hlavním hrdinkám, hrdinky sobě navzájem, všichni sami sobě. Jde o celkový výsměch a kritiku společnosti, dnešní doby, občas se setkáme s klasickými slepicemi, občas más překvapí hloubka myšlenky a odhalení záměru skrytého pod ní.

Nenazvala bych to jednoduchou četbou, oddechovou možná. Hlavně se vše musí brát s nadhledem, několikrát jsou nám popisovány sny, jenže je to jako by se akce skutečně odehrávala a já z toho byla vážně zmatená, snažila se to nějak začlenit do pochopení knihy a když jsem se od toho odprostila, nakonec mi to dávalo větší smysl.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju nakladatelství Odeon.

6 komentářů:

  1. Název má ta knížka skvělý, ale mám pocit, že bych z ní nebyla moc moudrá. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Při přečtení názvu jsem si vzpomněla na mojí kamarádku - milovnici koček, tu by název určitě nezaujal :-D Jinak dneska jsem zveřejnila u mě na blogu první knižní příspěvek a chtěla bych to tak opakovat každý týden, tak když budeš mít chuť, občas mrkni, co čtu já :-) Jen se teda musím zlepšit, úroveň projevu se s tou tvou nedá srovnat... stydím se, ale zapracuji na sobě :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to zajímavě a poohlédnu se po tom už kvůli té obálce. Celkově má tohle nakladatelství krásné obálky, zvlášť s těmi proužky. Mě s to hrozně líbí :)

    OdpovědětVymazat
  4. To vyzerá ako zaujímavé čítanie, hoci asi nič pre mňa, nielen kvôli mojej láske k mačkám.:D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...