10. května 2014

KOSTIČAS

Kostičas - Shannonová Samantha

Nakladatel: Host
Počet stran: 480
Rok a měsíc vydání: 04/2014

Anotace: Kniha začíná v roce 2059. Devatenáctiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí. Paige působí jako jakási „spojka“ či „posel“: díky svým jasnovidným schopnostem se dokáže vnořit do mysli jiného člověka.

Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které už před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…

Ocitáme se v roce 2059. Ve světe žijí lidé, jak je známe my a pak lidé, kteří mají zvláštní, speciální schopnosti. Někteří umí vkládat ostatním do mysli určité obrazy, někteří ovládají různé stupně jasnovidosti, někteří umí ostatním vstupovat do snové krajiny. Jako naše průvodkyně Paige. Být krajinochodcem není nijak časté, vlastně vůbec časté, proto je Paige vysoce postavenou a důležitou osobou londýnského podsvětí. Má tento život ráda, je obklopena lidmi, kteří jí rozumí, kteří také dělají něco zvláštního, nesoudí jí, nemusí se před nimi schovávat a přetvařovat.

Jednou je Paige však chycena a unesena. Ocitne se na místě, které nevěděla, že existuje a s bytostmi, které nikdy neviděla ani o nich neslyšela. Co po ní chtějí? Jak se má chovat? Proč si Strážce vybral zrovna ji? Shledá se ještě někdy se svými přáteli?

Ze začátku jsem z knihy byla doslova zděšená. Nechápala jsem absolutně nic, opravdu dlouho to bylo jak španělská vesnice, jak kdyby to nebylo napsáno česky, jak kdybych si objednala arménský překlad, rozumíte, byla jsem úplně konsternovaná. Říkala jsem si čti dál, překonej to, vydrž. A když už sem byla rozhodnutá, že to vzdám, že si kvůli tomu další vysokou školu dělat nebudu, najednou jsem zjistila, že čtu, že hltám, že nemůžu přestat.

Autorka vytvořila úplně nový svět, nová slova, nové postavy, nové možné i nemožné lidské vlastnosti. Je to tak nápadité! Čtenář je naprosto pohlcen, polapen, vhozen do této fantazie.Všechno nám to popíše do nejmenších detailů a podrobností.

Všimla jsem si, že chvílemi se nedělo vůbec nic. Říkala jsem si, co to? Kde je nějaká akce. Pak mi ale došlo, že tyhle popisnější chvíle přichází většinou po nějaké velké informaci a lépe sem se s tím následně srovnala, když jsem měla chvíli jednoduchý děj. Ano, jede to dál, ale přitom mám čas na zapojení této skutečnosti do příběhu, který mi běží v hlavě. Není to jednoduchý svět, jasně, že si to musím promyslet.

Nechybí přátelství, láska, důvěra, obětavost, zrada či podpora. Dočkáme se napětí, zamyšlení, odporu a zalíbení. Chvíli jednu osobu budeme mít rádi, za chvíli budeme přemýšlet, jestli je nám ta osoba stále sympatická nebo zda hraje proti nám. 

Myslím, že kniha je něco úplně jiného, než co se tu zatím vyskytlo. Vše je nové a vše je otevřené pro možné pokračování. Vážně by mě zajímalo, jak to autorka rozehraje dál. A věřím, že další díly budou ještě lepší, moc se na ně těším.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuju nakladatelství Host.

9 komentářů:

  1. Milujem túto knihu a som strašne rada, že som sa k nej dostala :) Máš pravdu, je to úplne niečo iné a nové a som zvedavá na ďalšie knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky se obrovsky tesim na pokracovani to bude neco :)

      Vymazat
  2. Zatím samá pozitivní hodnocení. :) na knížku se moc těším, ale zase se bojím, že od ní hodně očekávám, a že budu zklamaná. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ja jsem se toho taky bala, prvni polovinu jsem to nesnasela a rikala si, co na tom vsichni vidi a pak jsem najednou zjistila, ze to miluju ani nevim proc, tak se nelekej, kdyz se ti to ze zacatku nebude libit :)

      Vymazat
  3. Anonymní10/5/14 20:47

    Všude samá chvála, tak to si to taky budu muset přečíst. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě do toho jdi, je to fakt nový svět, minimálně to tě na tom zaujme, všechno nový a promyšlený do detailu :)

      Vymazat
  4. Som na knižku veľmi zvedavá, dúfam, že čoskoro bude aj na mojej poličke :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v policce se bude krasne vyjimat, ten modry obal je takovy jakoby semisovy a skoro na pomazleni :-D

      Vymazat
  5. viděla jsem knihu u Madeleine a ta z ní byla nadšená, a po tvé recenzi jsem na ni opravdu hodně zvědavá :-) španělské vesnice taky znám :D člověk musí vydržet a někdy se zadaří a všechno do sebe zapadne, tak doufám, že u mě taky :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...