28. května 2014

POZNÁVAČKA 16

Tak jsem udělala, jak jsem slíbila. Napsala jsem několika svým oblíbeným blogerům a určitě s oslovováním ještě nekončím. Poprosila jsem je o zodpovězení několika otázek. Snažila jsem se, abychom se o nich dozvěděli něco nového a zajímavého a zároveň aby to nebylo moc dlouhé a otravné, jak pro ně tak pro vás. Snad se mi to povedlo.

Nevěděla jsem, kým začít. Zda nejoblíbenějším? To jsem se ale nemohla rozhodnout. Nebo s těmi co znám nejdéle či nejvíce? Dopadlo to tak, že z těch, co už mi odpověděli (moc moc děkuji), jsem náhodně vylosovala jednoho človíčka a teď se s ním tedy blíže seznámíme. Já jsem se dozvěděla mnoho nových a zajímavých věcí, moc se mi rozhovor líbil. A kdo že to tedy je?
 
  • Tvé jméno, případně přezdívka, pokud ji v netovém světě používáš místo jména.
Brabikate alias Katka Brabcová

BLOG:
  • Tvůj blog, adresa, krátce ho popiš, na co se zaměřuješ, co píšeš a tak :)
V názvu mám „nejen knižní blog“, což je v podstatě krátký popisek – píšu hlavně o knížkách, ale sem tam do toho zamotám i něco ze svého života, případně z focení a dalších oblastí, které mě baví. Co se týče knížek, tak se nezaměřuju na žádný specifický žánr a čtu to, na co mám zrovna chuť.
  • Klasické, co ti blog dal a vzal.
Dal mi toho spoustu. Nové přátele a známé, za ně jsem opravdu vděčná. Dále v takových těch těžších chvílích, které občas přicházejí, mě dokáže naprosto dokonale rozptýlit a hodně zlepšit náladu (což ale dělají hlavně jeho čtenáři, kteří mi píší skvělé komentáře). Byla jsem díky němu na několika skvělých akcích, na které bych se jinak asi nedostala. A v neposlední řadě mám díky němu neustálý přísun knížek ke čtení. Vzal mi jen čas, který bych mohla věnovat něčemu jinému, třeba i užitečnějšímu, kdoví.
  • Na jaký svůj blogový projekt / článek jsi extra hrdá a proč.
To je těžká otázka. Asi na rubriku „Tipy a návody“, protože se v ní snažím psát  takové články, které nejsou jen o tom, že jsem si přečetla knížku a píšu vám o tom, jak se mi líbila. Jsou to články, kde se snažím někomu pomoci, inspirovat ho… a snad mohou být pro někoho i užitečné. Doufám. :)
  • Jak dlouho po začátku blogování jsi začala s někým spolupracovat? Kdo
byl první? Jak se to celé seběhlo? Jaké spolupráce si nejvíce vážíš a proč. Já začala blogovat tuším v roce 2005, navíc vůbec ne o knihách, takže než jsem začala s někým spolupracovat, trvalo to opravdu hodně, hodně dlouho. Měla jsem blog, na který jsem psala všechno možné, takovou všehochuť, která byla jednou mým deníčkem, jindy skladištěm mých výtvorů (fanfiction, focení, kreslení, webdesign…) až jsem postupně sem tam něco i sepsala o knihách, které jsem zrovna četla. O pár let později mi dokonce přišla nabídka od dnes už neexistujícího knihkupectví November.cz, se kterým jsem tedy krátce spolupracovala, ale jak jsem psala právě tak nějak „o ničem a o všem“, nebylo to moc úspěšné. Když jsem se ale zase o nějaký čas později více zaměřila na knihy, má první spolupráce (která k mé radosti pořád trvá!) byla s knihkupectvím Martinus.cz, kdy mi od nich přišel tak krásný dopis, že nešlo jinak než nadšeně souhlasit.
  • Jaká je tvá vysněná spolupráce, může to být i neexistující, například s prezidentem, a proč :)
Zrovna nedávno mě napadlo, že by se mi hrozně líbilo spolupracovat s nějakým prodejcem elektronických knih, u kterého bych si mohla kdykoli stahovat jakékoli knihy. Zkrátka bych si pomyslela na knihu a hned bych ji mohla číst.
  • Nahoď tři své oblíbené blogy, ať se podíváme.
Tak to je těžká otázka. Mám jeden nejoblíbenější knižní blog a ten je http://mmargareta.blogspot.cz/ - s Janou máme podobný vkus na knížky a navíc ji znám osobně. :) A pak přichází velké množství blogů, které mám opravdu ráda, ale rozhodně to nejsou jen dva, neuměla bych si vybrat. Každý z blogů, který sleduji, se mi líbí, jinak bych to nedělala. Vybrat jen dva, to je nad mé síly!
MÝTY A FAKTA:
  • Nejoblíbenější nápoj a jídlo.
Miluji snídaně – mohla bych je jíst celý den! Palačinky a lívance na všechny způsoby (tedy kromě těch se zmrzlinou), sladké pečivo, ovoce, bílý jogurt, cereálie… Taková jídla jsou prostě nejlepší. :) A k tomu káva s mlékem a heřmánkový čaj! :)
  • Kraj, kde bydlíš, pokud chceš prozradit, můžeš i město, pokud chceš, můžeš nás na konkrétní adresu :-D
Jakožto student vysoké školy pendluji mezi svým domovem, který si představte jako rodinný domek s velkou zahradou ve vesnici jménem Pátek, a maličkým bytem v Praze na Flóře. Obě místa jsou pro mě důležitá. :) Jinak Pátky s velkým P jsou v České republice dva, ten náš leží na řece Ohři na Lounsku, v Ústeckém kraji.
  • Znamení zvěrokruhu.
Váhy. A překvapivě na mě jejich charakteristika hodně sedí.
  • Máš nějaké sourozence? Jak s nimi vycházíš?
Mám o pět let starší sestřičku a o rok a půl mladšího bráchu. Vycházíme spolu perfektně, jsou to jedni z nejdůležitějších lidí, co mám. :)
  • Studuješ? Pracuješ? Na jakou kariéru se chystáš? :)
Po nedokončeném studiu bohemistiky jsem se „vrhla“ na studium marketingu a reklamy a překvapivě mě tohle odvětví začalo bavit, hlavně díky tomu, jak snadno je použitelné v praxi a jak v něm můžu uplatnit svou lásku k češtině, ale i ke grafice a „výtvarnu“. Už teď díky tomu pracuji, byť jen na hodně zkrácený úvazek. Dělám social media marketing – spravuji účty několika různým firmám na Facebooku, vymýšlím posty, vytvářím grafiku… Baví mě to. :)
  • Sportuješ? Závodně nebo ve volném čase?
Dlouho jsem nijak moc nesportovala, ale posledních pár měsíců jdu do sebe. Kvůli škole, práci, blogu a dalším zálibám v podstatě pořád jen sedím, a už se to na mém těle začínalo podepisovat – dost často mě bolela záda, hlava, dlouhé hodiny jsem po nocích nemohla usnout, často jsem byla nemocná a dokonce jsem i přibrala, což mě samozřejmě naštvalo! :)) Teď zhruba tři měsíce sportuji a všechno je hned o dost lepší. Poslední týdny jsem se pustila do běhání, které se mi vždycky líbilo, protože se jedná o pohyb na čerstvém vzduchu, jen jsem dosud neměla tu správnou motivaci, abych u toho vydržela. Doufám, že teď ji mám.
  • Máš na něco úchylku? Tím myslím, jako třeba já na odznáčky, ty na? :)
Nic nesbírám. V tomhle jsem dost minimalista, nerada shromažďuji věci, pokud pro mě nemají nějaký velký význam. Jinak mám ale „úchylku“ třeba na své psy, fakt je zbožňuju, ať už to naše štěně, které máme teď, nebo ty dva pejsky, kteří tu už bohužel nejsou, ale doprovázeli mě mým dětstvím a dospíváním, na ně asi nikdy nezapomenu.
  • Jak vypadá tvá ideální dovolená?
Ideální dovolená je pro mě vyrovnaný mix odpočinku, čistého moře, pláže, čtení v písku, jasné oblohy, slunění… a poznávání zajímavého okolí. Hrozně se mi líbily dovolené v Kalábrii, Sicílii, na Elbě… Je tam nádherné moře, úžasná příroda a zároveň i spousta historických památek. Jsem vděčná rodičům, že jsem tahle místa mohla vidět. :)
  • Jak vypadala tvá nejhorší dovolená?
Asi žádná. Co se týče dovolených, jsem dost optimista. Prostě chci, aby se mi tam líbilo, a tak když je tam něco, co se mi nelíbí, snažím se přece jen hledat pozitiva. Nepříjemné zážitky mají navíc jednu docela pozitivní vlastnost – často se z nich s odstupem stanou i dost vtipné historky, jen je zkrátka potřeba se tomu
umět zasmát. Dva mé velké negativní zážitky z cest byly ty, když mě na dovolené v Barceloně před několika lety okradli (spolu s kabelkou navždy zmizel i můj tehdejší fotoaparát) a pak když se nám na dálnici v Německu – to jsme se zrovna vraceli z dovolené v Itálii – rozbilo auto a my museli jet asi tak rychlostí 10 km/h, zatímco kolem nás svištěla auta. Naštěstí jsme v pořádku po několika minutách sjeli z dálnice a počkali na odtahovou službu, která pro naše auto dorazila až ze servisu z Čech druhý den ráno, ale stejně to byly asi nejdelší minuty mého života. :))
  • Piercing / tetování a tvůj názor na to?
Nemám a neplánuji, ale na ostatních se mi to líbí, pokud se mi zrovna trefí do vkusu. :) Já bych tetování nechtěla, protože můj vkus se neustále mění a vyvíjí a jen málokdy se mi líbí nějaké věci více let, což není úplně ideální vlastnost, když plánujete tetování…
  • Oblíbené filmy, seriály, skupiny, písničky?
Ve stručnosti odpovědět nedokážu, hrozně se to u mě mění. Co se hudby týče, tak nejsem opravdový fanoušek asi nikoho – poslouchám hromadu interpretů a od každého z nich se mi většinou líbí jen pár skladeb, málokdy všechno. Žánrově mám ráda indie a alternativní pop (Kate Nash, Lana del Rey, Regina Spector…) a kapely jako The Strokes. Často ráda poslouchám britské a americké oldies, dnes jsem si zrovna pustila pár písniček od Johnyho Cashe. Seriálů sleduju hromadu, nejdéle mám ráda Přátelé, ty mě baví po všech těch letech ještě dnes. :) 

ČTENÍ:
  • Kolik času denně trávíš čtením?
Jak kdy. Jsou dny, kdy skoro nic přečíst nestihnu, a jsou dny, kdy si čtu dlouhé hodiny. Nejčastěji si čtu před spaním, zhruba hodinu až dvě.
  • Kde nejraději čteš?
V posteli, ta je nejpohodlnější.
  • Máš nějaké čtecí rituály? Pojmi to jak chceš :)
Nemám, zkrátka otevřu knížku a čtu si. Nemusím k tomu mít žádnou speciální hudbu, jídlo ani pití… jestli to bylo myšleno takto.
  • Čtečka nebo knížka?
Knížka jako předmět má pro mě větší hodnotu než elektronická kniha. Navíc velkou roli hraje i krásná typografie a grafická podoba knihy. Jak už jsem ale psala výše, nejsem zrovna „shromažďovač“, moc mě neláká představa mít po domě stovky knih, o kterých vím, že je už nikdo nebude číst. Můj sen je mít malou
knihovnu plnou těch nejlepších knih – zatím vím asi tak o 15 knihách, které bych v ní chtěla mít. Zbytek můžu číst klidně elektronicky. Navíc, když je příběh opravdu dobrý, propadnete se do něj, a je v tu chvíli úplně jedno, jaké médium přitom zrovna držíte v ruce. :)
  • Vlastní kniha nebo půjčená z knihovny?
Vlastní. Hrozně nerada chodím knihy vracet. :))
  • Co jsi dočetla, co čteš a na co se pak chystáš?
Dočetla jsem Zvláštní smutek citronového koláče, právě teď čtu Paní Hemingwayovou a chystám se na Tampu a taky na Kostičas, o kterém se teď všude mluví.

4 komentáře:

  1. Anonymní28/5/14 21:54

    Super rozhovor! Brabikate mám hrozně ráda a její blog už sleduji... no, dlouho, začala jsem dlouho před založením svého blogu. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Na její blog docela často chodím, přijde mi v pohodě :) Pěkný rozhovor :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jé hurá, zrovna si říkám, že Brabikate se nějak odmlčela, tak mi to přišlo líto... Moc pěkný rozhovor, Katka myslím může být dobrým vzorem pro všechny v naší blogosféře, já ji tedy čtu moc ráda. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jo jo Katka je vzorem spousty blogerů včetně mě. Pamatují si ji z dob, kdy ještě psala o všem možném na blog.cz a už tehdy jsem jí byla uchvácená, navíc je to i sympatický člověk a vždy ochotný pomoci :) A proto je mi tak sympatická, je to Váha a Vodnáři a Váhy si rozumí! Pěkný rozhovor a těším se, až zase přidá nějaký článek :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...