12. května 2014

ŽIVOT TÉ DRUHÉ

Život té druhé - Adele Parks

Nakladatel: Domino
Počet stran: 424
Rok a měsíc vydání: 11/2013

Anotace: Opravdu si myslíte, že ostatní mají lepší život než vy? Sestry Evergreenovy byly už od dětství jako voda a oheň. A zůstalo jim to doposud: Martha je vdaná, má dokonalý dům, milovaného manžela, dvě děti a vede spořádaný život, jaký si vždycky představovala. Naproti tomu Eliza bydlí v jednopokojovém bytě s přítelem, který je sice hrozně moc sexy, ale… ale to je asi tak všechno dobré, co o něm může říct. Jinak je nespolehlivý, nepořádný a především nedospělý. A tak ho jednoho krásného dne Eliza opustí. Shodou okolností to udělá přesně ve chvíli, kdy Marthu opustí její manžel. A teprve tehdy začnou mít obě sestry pocit, že se ocitly na jedné lodi. A co víc: že můžou ochutnat předchozí život té druhé, který jim najednou připadá mnohem lákavější než ten, jaký každá z nich vedla doposud. Martha najde odvahu navázat vztah, na jaký by se nikdy neodvážila ani pomyslet: vášnivý a nespoutaný. Eliza si naopak hýčká partnerství s mužem, který jí nabízí stálost a jistotu. Možná jim ta změna přinese konečně štěstí. Ale taky možná zjistí, že když jdeme proti vlastní podstatě, lásku to jenom komplikuje.

Eliza a Martha jsou sestry, každá úplně jiná. Eliza je střelená, nezávislá, nezodpovědná, užívá si života a nic moc neřeší. Martha je typická domácí panička, vaří, peče, pere, uklízí, stará se o rodinku, o manžela, o děti. Nikdy nedělá nic pro sebe, obětuje se pro druhé, ani si už nepamatuje, jaké to je, být chvíli sama pro sebe.

Jaké by to asi bylo, říká si Eliza, mít zajištěného partnera s důchodovým spořením, co nosí oblek, kravatu a chodí do práce s kufříkem? Jaké by to asi bylo, říká si Martha, odvázat se, nemyslet na děti, na rodinu, nemuset celý den uklízet a vařit, moct si kdykoliv vyrazit s kamarádkami do klubu? Ne, nebojte, neprohodí si to, tedy ne doslova, ale obrazně určitě. Eliza se rozejde s přítelem a hledá někoho, jako je muž její sestry. Marthu z ničeho nic opustí její manžel a ona zůstává sama s dětmi. Jak to dopadne? Vdá se Eliza za nějakého zbohatlíka a získá Martha svého milého zpátky?

Koho by nezajímalo, jak si žije ten druhý. Kdo by si to nechtěl zkusit, jak si žije ten druhý. Kdo by nechtěl žít v kůži toho druhého, který se má v našich očích lépe? Ale dokud nevyzkoušíme, nemůžeme soudit, jaké je to v cizí kůži.

Kniha je v kategorii Inteligentní romány pro inteligentní ženy. Určitě je to dámská knížka s tím souhlasím, je to tak napsané, z ženského pohledu a pro ženy. Způsobem vtipkování, přemýšlení, chování hlavních hrdinek. Celkově se mi kniha četla příjemně, jen je škoda, že děj je chvílemi zbytečně protahovaný a to mě dost odrazovalo od pokračování. Kolikrát jsem si musela dát pauzu a pokračovat jindy. Jde na nepodařené rande, chápu, jednou, dvakrát, chápu, ale proč musíme na to rande jít desetkrát, když to na zbytek příběhu nemá žádný větší vliv? 

Obálka je kreslená a pěkně vystihla obě sestry, co se oblečení týká. Líbí se mi, že jsou charakterizovány pouze oblečením a zůstal nám prostor pro představivost co se obličejů a vlasů týká. Povedené. 

Celkově se musím ale přiznat, že mě to až tak nenadchlo. Nebylo to špatné, ale kvůli tomu protahování jsem knihu četla hrozně dlouho, aby mě to neodradilo a tím u mě získala nějaké mínusové bodíky. Zbytek je však příjemným počtením ke kávě a k probrání s kamarádkou. Však se přiznejte, kdo nejste zvědaví, koho nezajímá, jak si žijí ostatní? Já se dobrovolně přiznávám a věřím, že vy to tak máte také.

4 komentáře:

  1. Tato kniha mě lákala, vypadala moc hezky. Čekala jsem ale, že bude lepší.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že jsem taky čekala víc. Jako nebylo to špatný, ale ... :)

      Vymazat
  2. Knihy od Domina jsou super, a tahle vypadá taky dobře :) Já nedávno přečetla na čem záleží, a ta mi vyrazila dech :)
    Momentálně čtu Tak trochu šílení, uvidíme :)
    Pěkná recenze, díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na čem záleží se taky chystám, docela jsem si tenhle typ "inteligentních románu", jak to nazvali, oblíbila. A Tak trochu šílení si asi taky přečtu, všichni jsou z toho nadšení, tak určitě budu taky :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...