13. května 2014

POZNÁVAČKA 15

 Tak jsem udělala, jak jsem slíbila. Napsala jsem několika svým oblíbeným blogerům a určitě s oslovováním ještě nekončím. Poprosila jsem je o zodpovězení několika otázek. Snažila jsem se, abychom se o nich dozvěděli něco nového a zajímavého a zároveň aby to nebylo moc dlouhé a otravné, jak pro ně tak pro vás. Snad se mi to povedlo.

Nevěděla jsem, kým začít. Zda nejoblíbenějším? To jsem se ale nemohla rozhodnout. Nebo s těmi co znám nejdéle či nejvíce? Dopadlo to tak, že z těch, co už mi odpověděli (moc moc děkuji), jsem náhodně vylosovala jednoho človíčka a teď se s ním tedy blíže seznámíme. Já jsem se dozvěděla mnoho nových a zajímavých věcí, moc se mi rozhovor líbil. A kdo že to tedy je?
 
  • Tvé jméno, případně přezdívka, pokud ji v netovém světě používáš místo jména.
Vystupuju pod přezdívkou Willinda, slyším na Will, Vildu a v poslední době bohužel i na Nill... Aneb když se scházejí knihomolové, dopadá to nakonec se jmény různě :D

BLOG:
  • Tvůj blog, adresa, krátce ho popiš, na co se zaměřuješ, co píšeš a tak :)
willinda-books.blogspot.com, Prostě takový můj čtecí deníček. Víc toho mám na Goodreads, ale tam zase nepíšu recenze, ty jsou primárně na blogu. Zaměřuju se na blogu právě na recenze, občas udělám nějaký rozhovor či menší projekt, a jednou za měsíc natočím video. Snažím se si to nedělat moc složité, aby mě to stále bavilo a neztrácela jsem se v tom.
  • Klasické, co ti blog dal a vzal.
Díky němu jsem se vlastně naučila vyjadřovat svůj názor. Jasně, to člověk dokáže docela snadno, ale napsat ho a zveřejnit na internetu všem je podle mě vlastně docela odvážné (a tedy se stále divím, že to ještě dělám :D). Zvlášť, když se pak třeba liší odnázorů většiny. Blog mě tedy naučil nejen svůj názor řádně formulovat (možná někdy až moc sáhodlouze :D), ale hlavně si za ním umět stát a nesmazat ho a distancovat se od něj v momentě, jakmile se mnou někdo nesouhlasí. Za to blogu opravdu hodně děkuju. Nemyslím si, že mi blog něco vzal. Ano, trávím s ním dost času, ale dělám to dobrovolně, nikdo mě k tomu nenutí a mám to ráda. Navíc jsem díky němu poznala spoustu skvělých přátel, bez kterých si svůj život už vážně nedokážu představit. :))
  • Na jaký svůj blogový projekt / článek jsi extra hrdá a proč.
Povedlo se mi udělat pár rozhovorů s autory. Na ty jsem opravdu pyšná. Mám totiž obrovskou radost z toho, že jsem měla možnost být s nimi v kontaktu, komunikovat s nimi, vyjádřit jim své nadšení ohledně jejich knih a mít tu možnost, se jich na něco vlastně zeptat. To si pak připadám děsně důležitě. :D
  • Jak dlouho po začátku blogování jsi začala s někým spolupracovat? Kdo byl první? Jak se to celé seběhlo? Jaké spolupráce si nejvíce vážíš a proč.
Přesně si pamatuju, že jako první jsem pro nakladatelství Fragment recenzovala celý Odkaz dračích jezdců a bylo to asi devět, deset měsíců potom, co jsem začala blogovat, Takže někdy na začátku léta 2011. A náhodou úplně přesně si pamatuju, jak k tomu došlo... V té době se začínaly hojně objevovat knižní blogy, které postupně začínaly spolupracovat s několika nakladatelstvími. V té době měl i Knižní klub takovou akci o speciální recenzní výtisky, ty byly ale dřív na jaře, ale já jsem se nepřihlásila, protože jsem si nemyslela, že by mě vůbec vybrali. Ale pamatuju se, že jsem se ohledně recenzování bavila s kamarádem a říkala jsem mu, že spousta blogerů začíná spolupracovat s nakladatelstvími a že to musí být děsně fajn, když někoho opravdu zajímá tvůj názor na danou knihu. A on mi na to řekl, že bych to taky měla zkusit, protože na to mám. Tak jsem to zkusila. Dokonce jsem mu pak posílala ten první email, který jsem do nakladatelství napsala, aby mi ho zkontroloval a jako první veděl, že mi řekli ano. Asi bych mu měla znovu poděkovat, že mě k tomu vlastně popostrčil. :)) Když už jsem pak napsala i tu první recenzi na Eragona, domluvila jsem se tenkrát i s jednou učitelkou u nás na škole, jestli by si to po mně přečetla, aby to mělo hlavu patu, protože jsem vůbec nechtěla něco dávat na blog, něco vlastně strašně oficiálního, aniž by si to po mně někdo přečetl. Další recenze jsem pak dávala přečíst taťkovi, který je skoro půl roku po mně pravidelně četl. Všech spoluprácí si neskonale vážím. Když už mi přijde email, jestli bych náhodou nechtěla zrecenzovat nějakou knihu, neskutečně mě potěší, že někdo chce znát můj názor. To je pro mě ta největší pocta.
  • Jaká je tvá vysněná spolupráce, může to být i neexistující, například s prezidentem, a proč :)
Já ti ani nevím. Asi nemám úplně vysněnou spolupráci. Děsně bych ale chtěla spolupracovat přímo s Rickem Riordanem, abych si mohla jeho knihy přečíst okamžitě, kdy je dopíše. To bych se o ně podělila s Freckles (protože by mě zabila, kdybych to neudělala :D), abychom se o tom mohly bavit...jooo, to by byla paráda! :))
  • Nahoď tři své oblíbené blogy, aťse podíváme.
(Musela jsem napsat všechny tyhle, jinak bych si to totiž parádně slízla :D)

MÝTY A FAKTA
  • Nejoblíbenější nápoj a jídlo.
Ha! Tak to je pardáně těžká otázka! To je to samý, jako se mě zeptat na nejoblíbenější knížku (máš štěstí, žes to neudělala :D). Já vedle čtení také strašně ráda vařím a peču, takže tohle je pro mě fakt peklo, vybrat jenom něco. S tím nápojem to bude ale asi jednodušší. Nejraději mám krásně vychlazenou vodu, hned za ní jsou různé čaje a dobrá káva. Nejlépe se šlehačkou. Mňam. Jak to tu píšu, už bych si něco dala! :D S tím jídlem to bude těžší, tam se fakt nedokážu rozhodnout! :D Kdyby to někoho ale fakt hodně zajímalo, může se podívat ke mně na instagram, tam toho jídla nasdílím hodně :D http://instagram.com/willinda96
  • Kraj, kde bydlíš, pokud chceš prozradit, můžeš i město, pokud chceš, můžeš nás pozvat na konkrétní adresu :-D
Bydlím v Rakovníku, takovém menším městečku na západ od Prahy. Máme tu ale dokonce dvě knihkupectví! :D
  • Znamení zvěrokruhu.
Blíženec.
  • Máš nějaké sourozence? Jak s nimi vycházíš?
Nemám žádné sourozence. Vždycky sem nějakého vážně chtěla, ale poslední dobou si říkám, že je to možná lepší, že žádného nemám, protože fakt nevím, kam bych ty knihy pak dávala. :D
  • Studuješ? Pracuješ? Na jakou kariéru se chystáš? :)
Stále ještě studuju, jsem ve třeťáku na střední a příští rok mě čeká maturita, které se už pomalu začínám bát! Popravdě? Vlastně stále ještě nevím, co chci dělat a studovat dál. Asi už bych se fakt měla na něco zaměřit, jasně, chtěla bych, aby to bylo něco s knihami, ale i tak je to dost široký pojem.
  • Sportuješ? Závodně nebo ve volném čase?
Sportuju, a docela hodně a to ve volném čase. Občas chodím plavat, i když se musím přiznat, že jsem o víkendu byla byla vážně po strašně dlouhé době, ale hodlám tu pravidelnost zase nastolit, protože už mi to fakt chybělo. Pak chodím každý čtvrtek na power jógu, kterou jsem si opravdu oblíbila, a věřte mi, že je to dost makačka, ono se to moc nezdá, ale dá to člověku dost zabrat. Fakt. :) Pak si občas zajdu zaběhat, ale neběhám tak pravidelně, jak bych chtěla. Což chci ale napravit... a třeba jednou půjdu na maraton, nebo možná spíš na půlmaraton, no. :D
  • Máš na něco úchylku? Tím myslím, jako třeba já na odznáčky, ty na? :)
Odznáčky mi ani nepřipomínej, ty už vážně nemám kam dávat! Penál jich je plný a kabelky taky. :D Takže jo, odznáčky já ráda. Hm... pak mám taky ráda plakáty, už jich mám pokoji docela dost, nedávno jsem si pověsila další a jestli se ke mně ještě nějaký dostane, už se fakt na zeď nevejde... myslíte, že bude rodičům hodně vadit, když ho dám do obýváku? :D
  • Jak vypadá tvá ideální dovolená?
Mohla bych jet vlastně kamkoliv, jen by to muselo být s partou kamarádů. Jasně, musela bych být schopná si tam najít čas na čtení (hodně času na čtení, abych byla přesná), ale bez přátel nedám ani ránu, takže rozhodně by to muselo být s nimi. Hodně se k tomu blíží období letního tábora, na kterém dělám praktikanta, ale vlastně od letoška už vedoucí! Fííha! To nějak uteklo! :D Je to čtrnáctidenní tábor v příjemném prostředí, ostatní vedoucí jsou strašně super a jsme fakt dobří přátelé a celkově mě tábor vážně baví. Sice tam není tolik času na čtení, ale nějaký se přece jenom najde... Už se těším na letošek. :))
  • Jak vypadala tvá nejhorší dovolená?
I tu nejhorší dovolenou, nudnou, kde se nedá nic podniknout, dokáže vylepšit dobrá kniha. A není nic špatného na tom, si ji přečíst hned několikrát. Což se mi potvrdilo, když jsem si na dvoutýdenní dovolenou s rodiči vzala jen tři knihy. :D
  • Piercing / tetování a tvůj názor na to?
Odjakživa jsem byla dost odpůrcem obojího, ale poslední dobou si říkám, že malé a smysluplné tetování by mi tolik neuškodilo a vážně o něm uvažuju. Třeba si ho jednou opravdu nechám udělat. :)
  • Oblíbené filmy, seriály, skupiny, písničky?
Hoho! Další "lehoučká" otázka! :D S písničkami to bude nejjednodušší. Naprosto totiž zbožňuju holandskou kapelu Within Temptation, opravdu, to je prostě moje srdcovka. Jasně, poslechnu si i něco jiného a jsou to dost různé žánry a styly, ale k WT se vždycky vracím. (Třeba teď při odpovídání poslouchám 30 Seconds to Mars, a jakmile mi album dohraje, pustím si Lindsey Stirling. :)) Seriály... no, toho je hodně. Seriály já totiž vážně mám moc ráda. Neustále bych se dokázala dívat na Přátele, ty znám vážně nazpaměť, Teorie velkého třesku patří také k mým oblíbeným, stejně tak Once Upon a Time, True Blood, Game of Thrones, Switched at Birth, Ztraceni... je toho dost, a tohle je fakt jenom zlomek toho, co sleduju. :D S filmy je to podobně. Mám jich ráda fůru, a fůru různých. Ale třeba na Hvězdný prach se můžu koukat skoro kdykoliv, to je film, který vážně naprosto zbožňuju. Nebo film Koření života s Katherine Zeta Jones, ten si taky můžu pouštět strašně často a vůbec mi nevadí, že ho znám celý nazpaměť.

ČTENÍ:
  • Kolik času denně trávíš čtením?
Minimálně hodinku, denně si totiž čtu před spaním. To je pak pro mě opravdu skvělý závěr dne. Pak si taky čtu občas i v průběhu dne, když se mi uvolní čas, nebo když mám rozečtenou takovou knihu, kterou prostě nedokážu odložit. :)
  • Kde nejraději čteš?
Asi v posteli. Uvařím si čaj, postavím si ho na noční stolek, krásně se zachumlám do peřin a čtu si. To je naprosto to nejkrásnější.
  • Máš nějaké čtecí rituály? Pojmi to jak chceš :)
Asi v podstatě viz otázka nad tímto.
  • Čtečka nebo knížka?
Teď už obojí. Čtečku vlastním skoro rok a nedám na ni dopoustit. Nicméně mi nikdy nenahradí opravdové knihy.
  • Vlastní kniha nebo půjčená z knihovny?
Taky obojí. Do knihovny chodím strašně ráda a přečtu toho z ní opravdu dost. A když se mi pak nějaká kniha fakt moc líbí, tak si ji pořídím, abych ji měla a mohla se k ní vrátit.
  • Co jsi dočetla, co čteš a na co se pak chystáš?
Nedávno jsem dočetla První stříbrnou knihu snů od Kerstin Gierové, která se mi strašně líbila. Byly to sice tak trochu Drahokamy, ale na zážitku to vůbec neubralo a strašně mě mrzí, že už ji mám dočtenou.... vážně jsem po dočtení hned uvažovala, jestli si ji nepřečtu znova. No, a teď mám rozečtený první díl Kronik železného druida od Kevina Hearneho. Je to trochu odlišný styl, ale zatím se mi docela  líbí, tak jsem zvědavá, co se z toho vlastne vyklube, protože jsem teprve na začátku.

Díky za rozhovor a přeju hodně úspěchů v blogování i ve všem kolem ! :) 

5 komentářů:

  1. Aha a já si říkala, kdo je sakra Nill :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vzniklo na tom Hradeckym srazu, vtipna historka, ti pak povypravim :-D A Nill nebyla jedina, kdo byl prejmenovan :-D

      Vymazat
  2. Rachel, už někdo dělal rozhovor s tebou? Myslím, že by sis to po těchto mega rozhovorech zasloužila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeee ty jsi milá <3 ale zvládnu to i bez toho, neumím odpovídat, jsem hrozně nerozhodná, moje odpovědi by byly na několik rozhovorů, jen proto, abych nemusela vybrat jen jednu odpověď ... :-D

      Vymazat
  3. Skvělý rozhovor, Willinda je moc milá:)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...