4. května 2014

POZNÁVAČKA 8

Tak jsem udělala, jak jsem slíbila. Napsala jsem několika svým oblíbeným blogerům a určitě s oslovováním ještě nekončím. Poprosila jsem je o zodpovězení několika otázek. Snažila jsem se, abychom se o nich dozvěděli něco nového a zajímavého a zároveň aby to nebylo moc dlouhé a otravné, jak pro ně tak pro vás. Snad se mi to povedlo.

Nevěděla jsem, kým začít. Zda nejoblíbenějším? To jsem se ale nemohla rozhodnout. Nebo s těmi co znám nejdéle či nejvíce? Dopadlo to tak, že z těch, co už mi odpověděli (moc moc děkuji), jsem náhodně vylosovala jednoho človíčka a teď se s ním tedy blíže seznámíme. Já jsem se dozvěděla mnoho nových a zajímavých věcí, moc se mi rozhovor líbil. A kdo že to tedy je?

  • Tvé jméno, případně přezdívka, pokud ji v netovém světě používáš místo jména.
Jmenuju se Natálie, ale na svém blogu vystupuji pod přezdívkou Suši. Spousta lidí mi říká taky Sušenka nebo Sušáku, ale to závisí  na náladě a na tom, jak moc je štvu. :D 

BLOG:

  • Tvůj blog, adresa, krátce ho popiš, na co se zaměřuješ, co píšeš a tak :)
Můj blog nese název "Books are my passion..." a najdete ho na adrese http://dreams-aboutbooks.blogspot.cz. Zaměřuji se hlavně na Young Adult knihy, i když to není nutností. Co se týče článků, tak především se věnuji psaní recenzí, ale ráda pořádám projekty, každou chvílí si vymýšlím nějaké nové, nebo tagy. Jo, tagy zbožňuju! A taky články, které jsou víc osobní a čtenářům blogera o něco málo přiblíží.
  • Klasické, co ti blog dal a vzal.
Tak klasicky - mám díky blogu spoustu nových přátel, se kterými se dá dlooouho bavit o knížkách, aniž by si o mně mysleli, že jsem magor, to je velký plus! Pak samozřejmě spoustu zkušeností, zlepšila jsem se ve stylistice, gramatice, dále také zkušenosti s formálními emaily a spolupráce s nakladatelstvím. Nesmím zapomenout na nové sny, které jsem si vysnila, a díky blogu tak mám spoustu práce před sebou k jejich naplnění. Blog mi bere hlavně volný čas, ale nestěžuji si, to je daň, kterou za to všechno musím zaplatit. Taky mi vzal spoustu místa v pokoji, protože ty knížky už prostě není kam dávat. :D
  • Na jaký svůj blogový projekt / článek jsi extra hrdá a proč.
Eeeeeh, tak to je těžký, já jsem hrdá na většinu z nich, i když se málokdy zapojí tolik lidí, kolik bych chtěla. Ale nejvíc pyšná jsem asi na svoje meme Co by kdyby.., do kterého se mi zapojilo přes 20 lidí. Nevím, jestli se účastní aktivně nebo spíš pasivně (jako já), ale už to číslo mi vyráží dech, i když to někdo může považovat za pakatel. Já to beru jako úspěch!
  • Jak dlouho po začátku blogování jsi začala s někým spolupracovat? Kdo byl první? Jak se to celé seběhlo? Jaké spolupráce si nejvíce vážíš a proč.
Já začala spolupracovat někdy po čtyřech pěti měsících založení blogu, přesné datum si nepamatuju, to po mně nechtěj. :D Ale vyzvěděla jsem si od ostatních blogerů, na jaké adresy bych měla psát a co oni psali, tak jsem po dlouhé době sepsala jakýs-takýs email, za který bych si dnes dala pořádnou facku, ale ozvala se mi asi tři nakladatelství. První, kdo mě přijal, byl Fragment, z toho jsem měla vážně velkou radost (než jsem zjistila, že berou každého druhého). Hodně si ale také vážím spolupráce s Knižním klubem a YOLI. Nicméně mým největším úspěchem a navždy mým číslem 1 je CooBoo, se kterým spolupracuji jen chvíli (přibližně dva měsíce) a pořád nemůžu uvěřit tomu, že zrovna já.
  • Jaká je tvá vysněná spolupráce, může to být i neexistující, například s prezidentem, a proč :)
Má vysněná spolupráce se mi podařila nedávno (viz výše) s CooBoo, což je vážně splněný sen. Teď už nemám nějaké konkrétní nakladatelství, se kterým bych vyloženě toužila spolupracovat, naopak teď spoustu z nich vypouštím. Ale ráda bych v budoucnu pracovala (ne spolupracovala) jako překladatelka, třeba v CooBoo, i když... zatím mě čeká maturita a pak peklo na vejšce, takže na snění ještě času dost. :D
  • Nahoď tři své oblíbené blogy, aťse podíváme. 
http://abyss-mystery.blog.cz/
http://my-beloved-books.blogspot.cz/
... nicméně blogů mám víc, na které chodím, ale tohle jsou asi tak ty tři nejčastější. :)

MÝTY A FAKTA:

  • Nejoblíbenější nápoj a jídlo.
To je těžký, já mam vždycky období, kdy se můžu po něčem úplně utlouct. Jednou to byly lékorky od JOJO, pak sladký okurky, těstovinovej salát, krokety, teď to je čočková polívka a sojový suky. Ano, spoustě lidem to nechutná, ale já to (doslova) žeru! :D A co se týče pití... nikdy nepohrdnu hruškovym nebo ananasovym džusem, ale n°1 je pro mě mrkváda z Lidlu! :D
  • Kraj, kde bydlíš, pokud chceš prozradit, můžeš i město, pokud chceš, můžeš nás pozvat na konkrétní adresu :D
Bydlím ve Středočeském kraji, asi tak 33 kilometrů od Prahy, v Týnci nad Sázavou (pokud vám to nic neříká, tak bydlím 9 kiláků od Benešova u Prahy). Pokud jste někdo poblíž, tak dejte vědět a dáme sraz!
  • Znamení zvěrokruhu.
Býk, torro, taurus!
  • Máš nějaké sourozence? Jak s nimi vycházíš?
Mám jednoho, bratra Kristiána, je mu 13, v srpnu bude 14. Je to pako, často se hádáme a otravuje mě, ale vlastně se máme rádi a vycházíme docela dobře. Dává mi k Vánocům knížky, který bych chtěla a já (i když nerad čte), mu dávám Poseroutku, toho má docela rád. Máme se rádi tak, jak to jen na dospívající sourozence může jít. :D
  • Studuješ? Pracuješ? Na jakou kariéru se chystáš? :)
Studuji na osmiletém gymplu v Benešově, jsem v sextě, takže do maturity ještě dva roky, pohodička. Ráda bych pak na UK na Filozofickou fakultu, Translatologii (popř. peďák) a v budoucnu se věnovala překladům knih, protože jazyky jsou jediná věc, ve které ve škole exceluji.
  • Sportuješ? Závodně nebo ve volném čase?
Kdysi jsem pravidelně chodila plavat, ale pak už jsem byla na kroužek moc velká, tak jsem přestala, taky to bylo kvůli tomu, že jsem díky dojíždění do jazykovek neměla žádnej čas. Teď mám volna dost, ale nic, co by mě bavilo, není, tak doma, když to jde, posiluji a občas běhám na páse, ale o pravidelnosti se nedá mluvit.
  • Máš na něco úchylku? Tím myslím, jako třeba já na odznáčky, ty na? :)
Hmmm, to je těžký. Asi úchylka, že musím všude být a všechno vidět, pak strašně žárlim na ostatní, jestli se to dá počítat mezi úchylka. :D Jinak jsem úchyl na nové knížky (asi jako spousta blogerů), nikdy jich nemám dost, achjo...
  • Jak vypadá tvá ideální dovolená?
Procestovat svět (resp. místa, kam jsem vždycky chtěla) a chvíli se na každém místě zdržet. Ráda bych viděla Londýn, New York, Rio de Janeiro, Nový Zéland, svezla se na nejprudší horské dráze na světě v Číně, zaplavala si v Mrtvém moři, podnikla výstup na Machu Pichu a celou dovolenou skončila na jihu Španělska, třeba v Málaze. Slunila se na pláži a byla se podívat v muzeu Pabla Picassa. Jsem dobrodruh a ráda cestuji, proto bych se toužila podívat na všechna zajímavá místa světa, ale nemůžu mít všechno, no. :D
  • Jak vypadala tvá nejhorší dovolená?
Já ani nevím, že bych měla nějakou nejhorší a jestli jo, tak si na ní naštěstí nepamatuju. Ale na každý se dá najít něco dobrýho.
  • Piercing / tetování a tvůj názor na to?
Nevadí mi to, je to věc každého, jestli má na sobě jen jeden symbol, je potetovaný od hlavy až k patě anebo je zapřísáhlý odpůrce, jak se to každému líbí. Já jsem kdysi chtěla piercing, ale asi by mi to hodně vadilo (v nose v zimě, v puse neustále, v pupíku při oblíkání...), nicméně tetování jsem chtěla odjakživa a chci ho stále, i když ne nějak výrazný. Ráda bych pentagram na levou ruku (na kloub u palce), protože když se nad tím zamyslím... pentagram o mně (a vlastně o spoustě z nás) může vypovídat dost, a navíc jednoduchý a prostě se mi líbí. :D
  • Oblíbené filmy, seriály, skupiny, písničky?
No jéjej, tak to bych tu strávila celou věčnost vyjmenováváním seriálů, ale tak například Star-Crossed, Pretty Little Liars (sleduju od začátku a i když už to zamotávají, je to srdcovka), The Vampire Diaries, Game of Thrones, Doctor Who, Gossip Girl, The Lying Game... mám toho fakt hodně. Filmy ani tak moc oblíbené nemám, příliš se na ně nedívám, z oblíbených skupin jsou to třeba Imagine Dragons, jeden čas u mě letěli třeba One Direction, ale že bych byla do někoho šílená fanynka, to ne. A trvale oblíbené písničky jsou třeba Bad Day od Daniela Powtera nebo Royals od Lorde.

ČTENÍ:

  • Kolik času denně trávíš čtením?
Denně? To nevím, ono to hlavně záleží na tom, jestli mám čtecí období nebo ne. V jednom měsíci jsem schopná přečíst třeba 15 knížek nebo klidně jen dvě. Často čtu v autobuse na cestě do školy, ale tak přibližně denně... 20 minut? Je to vážně odhad, protože když mám čtecí víkend, jsem schopná číst denně i víc jak 12 hodin, nekecám! :D
  • Kde nejraději čteš?
Všude! Ale je pravda, že posteli se nic nevyrovná.
  • Máš nějaké čtecí rituály? Pojmi to jak chceš :)
Čtecí ani tak ne, ale když mi někdo poškodí knížku, zpíšu si to do ní, abych na to nikdy nezapomněla a mohla dotyčného pořád terorizovat. :D
  • Čtečka nebo knížka?
Samozřejmě že knížka. Čtečku mám už dva roky a moc na ní nečtu, i když občas čtu na tabletu, když zrovna není knížka po ruce.
  • Vlastní kniha nebo půjčená z knihovny?
Vlastní kniha je vždycky lepší, ale když jí mám půjčenou z knihovny, tak nějak se na ní víc těším, když vím, že jí musím brzy vrátit. :)
  • Co jsi dočetla, co čteš a na co se pak chystáš?
Právě jsem dočetla Silber od Kerstin Gierové, co jsem dostala na recenzi a bylo to boží! Momentálně rozečítám Entwined od Heather Dixon. Vypadá to zajímavě, ale je to anglicky, tak se s tím budu prát déle. A na co se chystám? Uhm, to fakt netuším, možná na Rozbité zrcadlo od Aliny Bronski, ale nevím, těch knížek je tolik! :)

Díky za rozhovor a přeju hodně úspěchů v blogování i ve všem kolem ! :) 

12 komentářů:

  1. Riadne poškodenie teda.. ale dobrý nápad si to tam napísať heh :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. me nekdo takhle poskodit knizku urazim mu obe ruce ... :-D :-D

      Vymazat
  2. Perfektní, moc mě intervijů bavilo. A vidím, že máme na chlup stejné cestovatelské plány ;-).
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  3. wow tomu sa hovori poriadna poznavacka :) super prispevok!
    Pozyvam na giveaway o vlasovy balicek, tu:
    http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/05/kallos-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý článek,pochvala za dobrý nápad na blog a krásný design:)

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní4/5/14 21:59

    Jaj, takhle mi někdo poškodit knížku, asi ho uškrtím. :D Jinak, zajímavý rozhovor. 3;D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vid! taky bych vrazdila :)

      Vymazat
    2. Nojoo já to hodně dlouho vydejchávala a měla jsem chuť jí uškrtit (zvlášť Divergence!!), ale tak zapsala jsem si to, přelepila si to izolepou, aby to nezmizelo a nějak s tím žiju :D
      Ale od tý doby kamarádce knížky nepůjčuju :D

      Vymazat
    3. tak jestli jí od té doby už nic nepůjčuješ, tak to je jedině v pořádku a pochopitelné :-D

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...