1. května 2014

POZNÁVAČKA 5

Tak jsem udělala, jak jsem slíbila. Napsala jsem několika svým oblíbeným blogerům a určitě s oslovováním ještě nekončím. Poprosila jsem je o zodpovězení několika otázek. Snažila jsem se, abychom se o nich dozvěděli něco nového a zajímavého a zároveň aby to nebylo moc dlouhé a otravné, jak pro ně tak pro vás. Snad se mi to povedlo.

Nevěděla jsem, kým začít. Zda nejoblíbenějším? To jsem se ale nemohla rozhodnout. Nebo s těmi co znám nejdéle či nejvíce? Dopadlo to tak, že z těch, co už mi odpověděli (moc moc děkuji), jsem náhodně vylosovala jednoho človíčka a teď se s ním tedy blíže seznámíme. Já jsem se dozvěděla mnoho nových a zajímavých věcí, moc se mi rozhovor líbil. A kdo že to tedy je?

  • Tvé jméno, případně přezdívka, pokud ji v netovém světě používáš místo jména.
Jmenuju se Aneta, ale je pravděpodobnější, že mě budete znát pod přezdívkou Anette. 

BLOG:

  • Tvůj blog, adresa, krátce ho popiš, na co se zaměřuješ, co píšeš a tak :)
Můj blog se jmenuje Bookshelf Stories a najdete ho na adrese http://bookshelf-stories.blogspot.cz/. Najdete na něm recenze na mnou přečtené knihy, videa, ale i nějaké to meme. A brzy (v červnu) budu pořádat re-reading Anity Blake. Do budoucna bych chtěla také přidat recenze na filmy podle knih.
  • Klasické, co ti blog dal a vzal.
Než jsem začala psát blog, tak jsem si ani neuvědomovala kolik jsem měla volného času. S ohlédnutím musím říct, že jsem ho měla vážně hodně. Teď je to přesný opak. Takže můžu říct, že blog mi vzal čas. Ale blog je můj koníček, takže ten čas mu rada věnuji.
Málo mi toho vzal, ale hodně mi to dal. Získala jsem pár opravdu dobrý přátel, které bych bez blogu určitě neměla, protože bych nechodila srazy a ty lidi bych nikdy nepotkala. Díky videím která točím, jsem se mi zvýšilo sebevědomí a také se začínám rozkecávat i s lidmi, které jsem před tím neviděla (dřív jsem spíš mlčela a poslouchala). A navíc mi blog dal i dobrý pocit. Dobrý pocit z napsané recenze, natočeného videa, nového komentáře na blogu nebo na youtube a taky dobrý pocit z toho, že konečně dělám něco, co mě doopravdy baví.
  • Na jaký svůj blogový projekt / článek jsi extra hrdá a proč.
Jsem hrdá na každý článek, recenzi i video, které se na blogu objevilo. Jasně možná že nejsou dokonale, ale podle mě je dokonalost přeceňovaná. Do každého článku jsem dala kus sebe a myslím si, že právě to je důležité.
  • Jak dlouho po začátku blogování jsi začala s někým spolupracovat? Kdo byl první? Jak se to celé seběhlo? Jaké spolupráce si nejvíce vážíš a proč.
Myslím si, že první spolupráci jsem uzavřela po třech měsích fungování na blogu a bylo to s nakladatelstvím Fragment. Když jsem jim psala, tak jsem byla vyklepaná a hlavně jsem ani pořádně nevěděla, co jim do toho mail mám psát. Nějak jsem to ale zvládla a po odeslání jsem si myslela, že na odpověď budu čekat bůh ví jak dlouho. Překvapivě se mi ozvali hned druhý den. A s kladnou odpovědí. Byla jsem neskutečně nadšená a nějak jsem tomu nemohla uvěřit.
Přesto vás ale nic nepotěší víc než to, když vám nakladatelství či e-shop napíše sám od sebe. Když prostě vlezete do mailu a najdete tam mail s nabídkou na spolupráci. To je opravdu skvělí pocit!
  • Jaká je tvá vysněná spolupráce, může to být i neexistující, například s prezidentem, a proč :)
Vysněná spolupráce? Ještě do nedávna bych neváhala a řekla bych, že CooBoo. Teď se ale nějak nemůžu rozhodnout. Do nedávna jsem totiž četla YA, fantasy a dystopie a moc jsem z této cesty nevybočovala. Jenže najednou mám chuť číst i jiné žánry, třeba detektivky, trillery i nějakou tu klasiku. Proto bych řekla, že titul vysněná spolupráce se dělí mezi nakladatelství CooBoo a Host.
  • Nahoď tři své oblíbené blogy, aťse podíváme.
Snow Fairy - http://nickyhokniznikoutek.blog.cz/ - Tento blog vede moc sympatická slečna a já si moc ráda čtu její recenze. Nevím jak to dělá, ale po přečtení jejích recezí, mám často chuť skočit do knihkupectví tu knížku koupit :D
Rodaw - http://knihankov.blogspot.cz/ - Tuhle blogerku určitě znáte a kdo ne, tak se hodnem rychle utíkejte podívat na její videa. Rodaw mi vždycky zvedne náladu :)
Tiw - http://turningoverpages.blogspot.cz/ - Na tento blog jsem narazila teprve nedávno, ale strašně se mi tam líbí! :)
MÝTY A FAKTA:

  • Nejoblíbenější nápoj a jídlo.
Tak tady mám hned několik favoritů. Miluji zelený čaj, ale opravdu hodně! Piju ho skoro pořád. A když nepiju čaj, tak ho zastupují sirupy Yo, ty nemají chybu. Na jídlo mám zase ráda cokoli z grilu. Miluju když se u nás griluje!
  • Kraj, kde bydlíš, pokud chceš prozradit, můžeš i město, pokud chceš, můžeš nás pozvat na konkrétní adresu :-D
Vpodstatě celý život jsem bydlela v Brně. Před rokem jsme se ale přestěhovali do menší dědiny kousíček za Brnem. Člověk by řekl, že je tam větší klid, ale to bychom nesměli mít baráček přímo u silnice, kde v jednom kuse jezdí traktory a tomu podobné :D
  • Znamení zvěrokruhu.
Váha!
  • Máš nějaké sourozence? Jak s nimi vycházíš?
Mám staršího, nevlastního bratra. Je o pět let starší než já a jmenuje se Radek. Bydlel u nás každý druhý měsíc a v jednom kuse jsme na sebe štěkaly kvůli každé volovině. Z toho už jsme naštěstí vyrostly. Teď už se sice moc nevídáme, ale rozhodně spolu vycházíme líp než kdy dřív.
  • Studuješ? Pracuješ? Na jakou kariéru se chystáš? :)
V březnu jsem si podávala přihlášku na Mendelovu univerzitu, obor Agrobyznys. Předtím jsem chodila na ekonomku, ale to byl jeden velký omyl.  Tak jsem zvědavá jestli mě vezmou!
  • Sportuješ? Závodně nebo ve volném čase?
Dřív jsem sportovala závodně. Dělala jsem atletiku - běhala jsem a skákala do dálky, docela mi to šlo, ale bohužel mě to moc nebralo, takže jsme radikálně změnila sport. Dala jsem se na bojové sporty a začala dělat judo. A v něm jsem byla také dobrá. Stále mám doma všechna diplomy a medajle. Ale pak se jsem postoupila do kategorie, kde se mohlo škrtit a páčit. To se mé mamce, která se mnou jezdila na všechny zápasy vůbec nelíbilo a já jsem skončila. Teď už sportuju jen rekreačně, ale pořád mi to trochu chybí. Možná taky proto pokukuju po fit boxu :D
  • Máš na něco úchylku? Tím myslím, jako třeba já na odznáčky, ty na? :)
Jedině knihy! A tahle úchylka se ještě zhoršila ve chvíli, kdy jsem si založila blog.
Kecám! Ještě nedávno jsem sbírala keramické myšičky a že jsem jich měla požehnaně, jenže potom jsme se přestěhovali a já si je ještě stále nevybalila.
  • Jak vypadá tvá ideální dovolená?
Cestování zbožňuju a chtěla bych navšítivit tolik míst, že nedokážu přesně určit moji ideální dovolenou. Pravděpodobně bych ale začala v Asii, třeba v Japonsku a pak bych se přesunula do Jižní Koreii. Následovala by Amerika, hlavně teda L.A., New York, Alijaška a nevynechala bych ani Las Vegas. Až nakonec bych projela Evropu. V Anglii jsem už sice byla ale stejně byt o byla moje první zastvka v Evropě, druhá by byla Francie, kterou už jsem taky navštívila a taky jsem si ji zamilovala.
  • Jak vypadala tvá nejhorší dovolená?
Tak tohle naopak vím velice přesně. Moc nemusím zimu, jelikož já mrznu i když je venku 25 stupňů. Dovedete se přestavit jak v zimě trpím? :D Vždyť já ani nikdy nebyla na horách (teda v zimě), takže ani lyžování mi nic neříká.
  • Piercing / tetování a tvůj názor na to?
Ani jedno mi nevadí. Ale tetování nemám a propíchnutý mám jen uši. Po tetování jsem dřív toužila, teď už bych ho nějak zvlášť nechtěla. Asi bych se bála, že to co si nechám vytetovat se mi brzy omrzí a já budu mít po srandě.
  • Oblíbené filmy, seriály, skupiny, písničky?
Kdybych měla vypsat všechno, tak si myslím, že na konec mého seznamu byste se ani nedočetli :D ale napíšu pár mých favoritů. Ze seriálů u mě vede asi Teorie velkého třesku. Těch sedm sérií co vyšlo jsem viděla už asi čtyřikrát a teď se na to koukám zas. Sheldon je prostě kouzelnej!
U filmů si jen jednoho oblíbence vybrat neumím. Strašně se mi líbilo Zrození šampiona se Sandrou Bullock, Jak vycvičit draka, Na vlásku (teď se chystám podívat se na Frozen), Astroboy, Machři, první čtyři díly Harryho Pottera a tak bych mohla pokračovat do alelůja :D
U písniček i skupin se mi neustále mění vkus. Takže tady jsou mí momentální oblíbenci - Bon Jovi, Linkin Park, Imagine Dragons, Demi Lovato, Ed Sheeran (miluju I See Fire), The Script, Gavin DeGraw.

ČTENÍ:

  • Kolik času denně trávíš čtením?
Snažím se číst každý den a většinou to vyjde na večer. Večer se mi čte prostě lépe a hlavně mě u toho čtení nikdo neruší. Co na tom, že až tu knížku dočtu tak nemůžu spát. Alespoň si napíšu několik poznámek a postřehů.
  • Kde nejraději čteš?
Asi to bude zvláštní, ale nejraději čtu ve své kancelářské židli, kterou mám u stolu. Vždycky si ji natočím tak, že mám nohy na posteli a přímo nad sebou mám světlo. Takže se mi moc pěkně čte.
  • Máš nějaké čtecí rituály? Pojmi to jak chceš :)
Před tím než začnu knížku číst, tak si často přečtu její poslední větu. A upřímně řečeno, tohodle rituálu se chci zbavit. A to hodně rychle. Až moc často ta poslení věta napoví víc než bych chtěla!
  • Čtečka nebo knížka?
Za mě určitě knížka! Proč? No protože čtečku doma nemám :D Jednou bych si ji pořídit chtěla, ale musela by to být ta s tím elektronickým inkoustem.
  • Vlastní kniha nebo půjčená z knihovny?
Tak já využívám obě tyto varianty. Jsem ale radši když knížku mám doma a nikdo mě netlačí do jejího přečtení. To se ale potom nesmím divit, že těch nepřečtených knížek mám doma tolik. V knihovně si půjčuji knížky, u kterých si myslím, že bych je nepřečetla více než jednou.
  • Co jsi dočetla, co čteš a na co se pak chystáš?
Naposledy jsem přečetla knížku Já, Monstrum od Dana Wellse a moc se mi líbila. Vážně se těším na to až BB/art vydá i poslední díl této série o Johnu Cleaverovi! Právě čtu Obraz Doriana Graye. Toho už mám rozečteného pěkně dlouhou dobu a nějak jsem se zasekla. Doufám, že brzy budu v tom čtení pokračovat. Než se rozhoupu s Dorianem, tak jsem si rozečetla ještě jednu knížku a tou je Moře nestvůr od Ricka Riordana. Jsem zvědavá, jak to s Percym bude pokračovat.
Až tyto knížky přečtu, chtěla bych se vrhnout na nějakou severskou detektivku třeba na Hypnotizéra od Larse Keplera nebo na nějakou knížku v angličtině a to hlavně na Fangirl od Rainbow Rowell

Díky za rozhovor a přeju hodně úspěchů v blogování i ve všem kolem ! :) 

5 komentářů:

  1. Tiež zbožňujem BBT. Videla som každý diel a mnohé už niekoľký krát. Teraz znova pozerám prvú sériu a tú som videla už tak päť krát. Sheldon je proste zlatíčko :3
    A Frozen som pozerala teraz v nedelu a bolo to skvelé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky! Momentálně jsem u 3 série (zase) a úplně to žeru :D je to stejný jako když jsem to viděla poprvé :)
      Frozen jsem právě dokoukala a bylo to super! Doufám, že v tomhle budou pokračovat a brzy bude zase nějaká další pohádka :)

      Vymazat
    2. BBT i Frozen mám moc ráda :)

      Vymazat
  2. Zajímavý nápad! :)

    Jinak...tak ten čtecí zlozvyk máme asi s Anette stejný.
    Já se ho naštěstí už zbavila. Párkrát jsem byla pořádně nešťastná z toho, že jsem si sama sobě vyspoilovala konec jednou větou..

    OdpovědětVymazat
  3. To je super nápad na dotazníky, vždycky je fajn najít "nový oblíbený" knižní blog :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...