2. května 2014

POZNÁVAČKA 6

Tak jsem udělala, jak jsem slíbila. Napsala jsem několika svým oblíbeným blogerům a určitě s oslovováním ještě nekončím. Poprosila jsem je o zodpovězení několika otázek. Snažila jsem se, abychom se o nich dozvěděli něco nového a zajímavého a zároveň aby to nebylo moc dlouhé a otravné, jak pro ně tak pro vás. Snad se mi to povedlo.

Nevěděla jsem, kým začít. Zda nejoblíbenějším? To jsem se ale nemohla rozhodnout. Nebo s těmi co znám nejdéle či nejvíce? Dopadlo to tak, že z těch, co už mi odpověděli (moc moc děkuji), jsem náhodně vylosovala jednoho človíčka a teď se s ním tedy blíže seznámíme. Já jsem se dozvěděla mnoho nových a zajímavých věcí, moc se mi rozhovor líbil. A kdo že to tedy je?

  • Tvé jméno, případně přezdívka, pokud ji v netovém světě používáš místo jména.
No, abych pravdu řekla, tak jsem si pomalu už víc zvykla na svoji blogovou přezdívku Vendea než na svoje normální jméno Káťa. Je to hodně asi i tím, že mi kamarádi říkají Vendeo i normálně. Jeden z nich si dokonce i myslel, že to mám normálně v občance. Slyším ale i na další zkomoleniny tohohle jména, od Vendetty přes Gwendulínu (nejlepší je varianta Gwendulóna) k Vendeušce. Prostě se přizpůsobím.

BLOG:

  • Tvůj blog, adresa, krátce ho popiš, na co se zaměřuješ, co píšeš a tak :)
Můj blog Vendea’s dream word of book na adrese http://vendeadreams.blogspot.com Jedná se především o knižní blog, na kterém zveřejňuji převážně svoje recenze a názory na knihy. Mimoto ale píši i různé tematické články, občas nějaké filmové recenze a podobně.
  • Klasické, co ti blog dal a vzal.
Co mi blog dal? Spoustu věcí. Dal mi fantazii a sílu dělat něco, co mě baví. Dal mi nové kamarádky, s kterými se už vídám i osobně. Přivedl mě k novým báječným knihám, ke kterým bych se bez něj nedostala. A co mi vzal? No, asi hlavně volný čas, protože abych pravdu řekla, pokud mám nějakou tu volnou chvíli, dost často se v ní věnuji právě blogu.
  • Na jaký svůj blogový projekt / článek jsi extra hrdá a proč.
V téhle chvíli asi na projekt Putování s knihami. Jsme teprve na začátku, ale i tak jsem už dostala první nadšené ohlasy, což mne velmi těší. Druhým, trochu menším úspěchem, je měsíční projekt Měsíční párování. Ze začátku jsem netušila, že bude trvat tak dlouho. A nakonec bych zmínila soutěž Bookish Survivor, která sice stále ještě běží, ale moji úžasní soutěžící si vůbec nestěžují a dál s chutí soutěží. I po roce.
  • Jak dlouho po začátku blogování jsi začala s někým spolupracovat? Kdo byl první? Jak se to celé seběhlo? Jaké spolupráce si nejvíce vážíš a proč.
No páni… Mám dojem, že to bylo asi tak měsíc po tom, co jsem si založila tenhle blog (před tím jsem ale 7 let blogovala na blog.cz). A první bylo nakladatelství Metafora. Moc si to nepamatuji, ale mám dojem, že jsem se tam z čisté naivity rozhodla napsat a zkusit to. A vyšlo to. Pokud jde o spolupráci, které si nejvíc vážím, tak je to těžké, protože si vážím každé spolupráce, kterou navážu. Jmenovitě ale uvedu například fantasy web Fantasya, pro který píši, protože upřímně – psát recenze pro web je něco úplně jiného než psát ty pseudo recenze na blog. Pak také nakladatelství CooBoo, s kterým spolupracuji poměrně krátkou dobu, je to ale skvělá zkušenost. A nakonec bych ráda vyzdvihla úžasný marketing v Knižním klubu a Martinusu, jste vážně jedničky.
  • Jaká je tvá vysněná spolupráce, může to být i neexistující, například s prezidentem, a proč :)
Jéé, tak to je hodně těžké… Ale jako první mě napadlo asi nějakým způsobem pracovat s lidmi z produkce Doctora Who. Kdo by nechtěl vědět z první ruky, kdo bude nový Doctor, hmm?
  • Nahoď tři své oblíbené blogy, ať se podíváme.
Jenom tři? To si ze mě děláš srandu? :D Je to hodně těžké, ale tak třeba

MÝTY A FAKTA:

  • Nejoblíbenější nápoj a jídlo.
Pomerančový džus, ten můžu pořád. A pizza.
  • Kraj, kde bydlíš, pokud chceš prozradit, můžeš i město, pokud chceš, můžeš nás pozvat na konkrétní adresu
Jsem z Královehradeckého kraje, momentálně studuji v Hradci Králové, ale pocházím ze Dvora, kde bydlím přes prázdniny.
  • Znamení zvěrokruhu.
Štír!
  • Máš nějaké sourozence? Jak s nimi vycházíš?
Nene, jsem jedináček.
  • Studuješ? Pracuješ? Na jakou kariéru se chystáš? :)
Studuji na UHK Literaturu a média. V budoucnu bych ráda pracovala v nakladatelství.
  • Sportuješ? Závodně nebo ve volném čase?
Jenom rekreačně. Jezdíme hlavně na kolo.
  • Máš na něco úchylku? Tím myslím, jako třeba já na odznáčky, ty na? :)
Kromě knížek? Na plyšoví tygry.
  • Jak vypadá tvá ideální dovolená?
Poznávací zájezd. Hodně památek, vyzkoušení místní kuchyně a podobně. Žádné válení u moře, to mě prostě už nebaví.
  • Jak vypadala tvá nejhorší dovolená?
Nejspíš kempování v Chorvatsku ještě na základce.. Chodili jsme jen k moři, což mě už tehdy nebavilo, kobylky a sarančata v posteli byly na denním pořádku.. Hrůza.
  • Piercing / tetování a tvůj názor na to?
Sama žádné nemám, ale neodsuzuji. Pokud je tetování hezké, tak proč ne.
  • Oblíbené filmy, seriály, skupiny, písničky?
Mým nejoblíbenějším filmem je Počátek. Ujíždím i na SAW a Princezně Fantaghiro. Pokud jde o seriály, tak tu vedou Doctor Who a Glee. Ráda si poslechnu Three Days Grace nebo Nickelback. Z písniček pak Hero od Superchick, If I Had you od Adama Lamberta nebo Cannonball od Ley Michele.

ČTENÍ:

  • Kolik času denně trávíš čtením?
Tak to se hodně liší podle toho, jestli je škola či ne. Je to spíš dost nárazové. Během školy čtu tak dvě hodinky, když mám nějaké volno mezi semináři, pak možná ještě v MHD, když mám to štěstí si sednout. Když si ale sednu ke čtení o víkendu, tak jsem schopná číst celý den.
  • Kde nejraději čteš?
Nemám nějak oblíbené místo, ale nejčastěji si čtu na židli u psacího stolu, abych při tom slyšela i songy z PC. Nemůžu si číst bez hudby.
  • Máš nějaké čtecí rituály? Pojmi to jak chceš :)
Ani snad ne, jenom to, že u čtení musím mít jídlo. A puštěnou hudbu.
  • Čtečka nebo knížka?
Záleží, jak kdy. Jsem samozřejmě hlavně pro fyzické knihy, ale čtečka je prostě lepší třeba na cestování. Taky se mi z ní s podivem daleko líp čtou anglické knížky.
  • Vlastní kniha nebo půjčená z knihovny?
Samozřejmě že vlastní, ráda hromadím knihy! Ale do knihovny chodím taky (dřív jsem tam byla pořád, než jsem měla blog a začala skupovat knihy ve velkém).
  • Co jsi dočetla, co čteš a na co se pak chystáš?
Tady to rozdělím na dvě části – čtení do školy a normální čtení. Pokud jde o knihy do školy, tak jsem dočetla Nevolnost od Sartra, čtu Mor od Camuse a budu dočítat Švejka od Haška. A normální knihy? To mám rozečtených hodně knih, ale jako příklad třeba První stříbrná kniha snů od Kiersten Gier či Slza od Lauren Kate. Dočetla jsem naposled asi Etiketu a špionáž. A plánuji číst V podsvětí od Megan Spooner.

Díky za rozhovor a přeju hodně úspěchů v blogování i ve všem kolem ! :) 

3 komentáře:

  1. Vendeušku jsem vymyslela já!! :)
    Jinak zírám na super odpovědi. Myslím, že si se naprosto skvěle vystihla. Já ty otázky nějak nedávám :D Pořád to přepisuju a měním..asi si budu muset vystačit s charakteristikou - komplikovaná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. z toho si nic nedelej, po pravde, ja bych u pulky tech otazek napsala bez komentare nebo bych to cely uplne odmitla vyplnit ! :-D :-D

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...