30. března 2014

A CO KDYŽ JE TO PRAVDA 2

Od té doby, co mám blog, jsem nějaká víc tvůrčí a chtěla bych zkusit drobnou vlastní tvorbu. Mám představu, mám nápady, ale neumím to zařadit, konkrétně pojmenovat. Navíc ráda nechávám věci nezaškatulkované, takže nic bližšího o žánru, typu, kam směřuju, neprozradím.

Říkám si, jaké by to bylo žít v seriálu, filmu, v knize? Proto se hlavní hrdinka jmenuje Rachel-Roo. Ale pozor, jsem to pouze fiktivní já, podobnost se skutečnými událostmi je čistě náhodná (a žádné zvíře nebylo při natáčení zraněno :) ). Zkusím vám povědět příběh jejího života. 

Nazvala jsem to "A co když je to pravda", protože v každém příběhu může být střípek pravdy. Něco bude skutečnost, něco lež, něco si naddimenzuju, něco si vycucám z prstu. A vy se nikdy nikdy nedozvíte, co se stalo mně, co se stalo někomu kolem mě, co je výmysl.  

Kritiky se nebojím, pojďte do mě :)

******************************

Ještě chci poznamenat, ale několik z vás tím asi zklamu, zjistila jsem, že jste čekali něco na způsob povídky, to bohužel nemám v plánu. Chtěla bych spíš psát krátké fejetonky / něco na způsob sloupků. Takže pardon. Snad vás to neodradí přečíst si další zápisek z fiktivní hlavy jedné fiktivní postavičky. 

******************************

Být smrtelně nemocná, lahoda. Být smrtelně nemocná a nikomu o tom neříct, ještě větší lahoda. Musím uznat, že to má ale i své výhody. Každý den mě nutí žít naplno. Třeba tu už zítra nebudu? A nebo pozítří? Popozítří? Kolikrát mě to nutí jít do věcí, do kterých bych normálně nešla, neměla odvahu. Ztrapním se? No a, třeba zítra umřu a pak už mi to může být jedno :-D Ne, to je nadnesené, ale smysl to vystihuje.

Jasně, je tu spousta nevýhod. Je mi špatně. Často. Hodně. A nikdo o tom neví, takže se s tím musím prát sama. Úplně. Protože i když to rodina ví, jako jediní, nechci je vystavovat tomu trápení a smutku, takže "Je to v pohodě, díky" "Neee, mám se dobře, fakt." "Ani nepamatuju, kdy mi bylo naposledy špatně."

Čeho se bojím, abych sebe sama nezačala jednou litovat. Jednou jsem narazila na motto: Když si myslíš, že už nemůžeš, přidej. A o to se snažím, když mi není zrovna dvakrát hej. Ale kolikrát to jako úplně lehce nejde a tehdy si řeknu, tak se na to vykašli, máš na to právo. A kolikrát pak prostě něco neudělám, co bych, kdybych byla "normální" udělala. Párkrát jsem už ale na sobě zpozorovala, že jsem to rovnou vzdala, protože na to přece mám právo, aniž bych se před tím pokusila přidat. A takhle by to teda nešlo holčičko! To bychom spolu hodně rychle skončili! Koukej se snažit, koukej na sobě makat, dokud můžeš, koukej žít!

A proto vám radím, koukejte žít. Slýcháte to často, já vím, ale zkuste se nad tím zamyslet. Představte si, pokaždé, když se budete něčeho bát, něco chtít udělat, ale nemoct se k tomu rozhoupat, něco podniknout, ale budete líní. Představte si, že by vám zítra někdo řekl, že umíráte a neví, kolik máte času. Co byste dělali pak? A podle toho žijte. Jako by to bylo naposled.

6 komentářů:

  1. Teda Ty to své hrdince neděláš vůbec lehké! Ale souhlasím, taky někdy váhám nad zbytečnostmi a pak si říkám no co Ty víš, třeba se Ti brzy něco stane a už to nikdy nezkusíš, tak jdi do toho teď nebo nikdy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. prece ji to nebudu ulehcovat, nejdriv ji potrapim a pak ji... no radsi nic :-D nad zbytecnostmi nevahej a koukej jit do vseho naplno ;-)

      Vymazat
  2. velmi podnětné zamyšlení. našla jsem tam drobné stylistické chybky, ale jen opravdu malé ;-) jinak musím říct, že mě podobné myšlenky taky napadly - že kdybych nevěděla, kolik mám času, tak bych se chovala jinak, udělal bych víc věcí, na které bych si teď třeba netroufla, vykašlala bych se na to, co si o mě myslí druzí, protože je to přece MŮJ život, no ne?

    opravdu pěkné! a určitě piš takové fejetony nebo úvahy či myšlenky dál, jsem na ně zvědavá ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem rada, ze ti to pride podnetne, presne o to jsem se snazila :) kazdy kdyby nevedel, kolik ma casu, choval by se jinak, jen si to uvedomit driv, nez bude pozde :) dekuju za pochvalu, moc rada budu psat dal, kdyz se to nekomu libi :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...