5. března 2014

PERLY DUCHA

Před pár dny jsem díky March Book Photo Challenge narazila na dvě ze svých knížek citátů, přísloví. Listovala jsem, listovala jsem, začetla jsem se a zapřemýšlela. Pár mě vážně zaujalo, tak bych se o ně s vámi chtěla podělit.

Nebudu se k nim nijak vyjadřovat, ani nijak vysvětlovat, ani nijak komentovat. Ale všechny se mě nějak týkají, proto jsem si je taky vybrala. Část jsou vtipné, část smutné a vážné, některé hluboce osobní. Nechám to na vaší fantazii, nemůžu o sobě přece všechno vykecat začátkem druhého týdne fungování blogu :) Jako poslední jsem zařadila ty, co se týkají knih, to jsem si samozřejmě nemohla odpustit. 
 
Líbí se vám? Našli jste se v nějakém? Jaké jsou vaše oblíbené?

-> Perly ducha - vybrala a sestavila Milada Kortmanová, nakladatelství Knižní expres s.r.o.
-> Láska a přátelství - jazyková úprava Anna Kulová, nakladatelství Knižní expres s.r.o.

PŘÁTELSTÍ
  • Každý člověk je zrozen pro druhého.
  • Člověk je člověku nejlepším lékem.
  • Neposuzuj druhého, dokud jsi nechodil tři dny v jeho botách.
  • Přátelství nemůže být jen na jedné straně.
  • Je-li tvůj přítel medový, nemušíš ho sežrat celého.
  • Svůj život ztratí zbytečně ten, kdo hledá přítele, aby mu pomohl v těžkém životě.
  • Měj raději s přítelem strpení, než abys ho navždy ztratil.
  • Až budeš mít zkušenosti s ostatními, poznáš, jaký jsem přítel.
  • Zachraň přítele, i když je ti úzko.
  • Kdo hledá přítele bez chyby, zůstane bez přátel.
  • Nehleď, kolika lidem se zalíbíš, ale jakým lidem.

LÁSKA
  • Nejtrvalejší ze všech lásek je láska nešťastná.
  • K lásce nepřinutíš ani prosbou, ani hrozbou.
  • Pro lásku není žádného pravidla ani zákona.
  • Kdo komu miloučký, i neumyt běloučký.
  • Nucená láska a spravovaná krása za nic nestojí.
  • Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně.
  • Jestřába milovala slepička, až do svého posledního peříčka.
  • Bije-li tě ten, koho miluješ, pak to nejvíc bolí.
  • Miluji tě a přitom si přeji, abych na tebe zapomněl.
  • Lepší jedno zarmoucené srdce než dvě.
  • V lásce musíš třikát dát, nežli smíš jednou přijmout.

O KNIZE
  • Slova knihy vždy nás vzruší, ale důležité je, aby nás změnila.
  • Ne ti milují knihy, kteří je netknuté schovávají ve skříních, ale ti, kteří je ustavičně mají v ruce.
  • Kniha je jako kapesní zahrádka.
  • Jsou knihy, které je třeba jen ochutnat, jiné je třeba zhltnout, a konečně jsou takové, které je nutné takříkajíc přežvýkat a pomalu trávit.
  • Největším triumfem spisovatelů je, když přimějí k myšlení ty, kteří jsou toho schopni.
  • Dobrá a krásná kniha je ta, která plnými hrstmi rozsévá otazníky.
  • Četba jsou otevřené dveře do kouzelného světa.
  • Stinnou stránkou nových knih je, že kvůli nim nemůžeme číst knihy starší.
  • S knihami je to jako s lidmi, jen velmi malý počet něco znamená a zbytek se ztrácí v množství.

1 komentář:

  1. Moc krásné citáty jsi vybrala. Já mám tyhle větičky moc ráda, v pár slovech je tolik krásného, pravdivého a výstižného :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...