4. března 2014

SESTRA

Sestra - Rosamund Luptonová

Psychologický román s prvky detektivky a thrilleru zkoumá hloubku sesterského pouta i lidské duše. I já mám sestru a po téhle knížce se k ní snažím chovat lépe, než kdy dřív, vážně vážně se mě to dotklo.


Skutečně složitá kniha, žádná oddechovka, přemýšlení a přemýšlení, nervy na dranc. Boží! Psychologické romány jsem dlouho nečetla, ne že bych nechtěla, ale nemohla jsem narazit na žádný, co by mě zaujal. A je tu! Radím vám, kdo máte sestru, nečtěte to, nebo na vás vaše sestra bude, jako ta moje, už napořád nadávat (Jsi v pohodě? Kdy se vrátíš domů? Zavolej! Kde jsi? Napiš mi až nastoupíš do autobusu! Napiš mi až vstaneš! Upozorňuju, že moje sestra studuje vysokou.)

Asi se opakuju, ale tohle se mě vážně vážně dotklo. Je to smutný, je to dojemný, je to krásný. Sestra je o hledání sebe sama, o hledání svého šteští, o rodinné tragédii, o rodinných vztazích, o sesterském poutě. 

Je faktem, že jsem byla občas zmatená, je to probíhající skutečnost, je to retrospekce, je to minulost, stalo se to, stane se to. Nakonec z toho ale vznikl dokonale vyšperkovaný příběh, který, ano, se mě dotkl. Přemýšlela jsem o tom ještě dlouho po přečtení, protože až s poslední stránkou jsem pochopila vše, co jsem potřebovala a myslím, že to bylo záměrem autorky, napsat něco jen tak nezapomenutelného. Pořád cítím ten strach, tu naději, to napětí. 

Beatrice žije obyčejný, velkoměstský, poměrně nudný život, její mladší sestra Tess je nezávislá, nezodpovědná umělkyně. I přes tyto zásadní rozdíly jsou nejlepšími kamarádkami. Vstupujeme do jejich životů ve chvíli (další, co se mi líbilo, žádné sentimentální žily byly, rovnou akce, šup, teď, bum a porovnej se s tím jak chceš, drahý čtenáři), kdy zjišťujeme, že se Tess pohřešuje. Ale něco tu nesedí, něco se nám nezdá, cítíme to v koutku duše, ale nedokážeme to uchopit, pojmenovat. Takže jediné rozumné je, abychom se do toho spolu s Beatrice pustili. 

Jak to dopadne? To by vás zajímalo, co :)

Vsuvka: ta obálka!

4 komentáře:

  1. Jo, tuhle jsem si zamilovala. Bylo to neskutečné. Jak je to napsané a co se tam vlastně děje ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já. Teď mám doma V plamenech, jsem zvědavá. A mám takové tušení, že zrovna ty jsi mi Sestru doporučovala a já ji pak úplně náhodou dostala :)

      Vymazat
  2. Kniha mě zaujala hlavně svojí obálkou, která je opravd užásná. Podle toho, jak knihu popisuješ, to vypadá ještě lépe, takže si ji určitě přečtu. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Už jsem o ní přemýšlela kdysi, ale v záplavě jiných se ztratila, teď toho docela lituji, určitě mi ji někdy půjčíš viď? Moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...