13. března 2014

DOKONALÝ PÁR

Dokonalý pár - Ally Condieová

Máte přítele? A máte ho rádi? Pravděpodobně ano, když jste si ho vybrali. Chyba! Nevybrali.

Máte rádi k snídani palačinky? Nebo smažená vajíčka? Nebo radši ochutnáte od bratra müsli s jogurtem? Opět, těžko. Protože jídlo dostanete přidělené, sníte ho, nenecháte zbytky, rozhodně si nepřidáte. A partnera taky dostanete. A kdyby vás zajímalo, kdy umřete, tak i to už se dávno ví.

Zbožňuju tyhle knížky, kdy je něco striktně nalinkováno, a já, v dnešní době, si to nedovedu ani vzdáleně představit. A přesně to mě na tom fascinuje.

Krátce odskočím, klasicky, k obálce. No já nevím, jak to dělají, jestli se na mě domlouvají, ale opět skvělá. Z obrázku není vidět, pokud půjdete do knihkupectví, radím vzít do ruky. Na pohmat hrubší, při pohybu se leskne, stříbrozeleně. Slečna v šatech je lesklá, vystupuje z přebalu a leskne se stříbrozeleně, ale jinak, než zbytek knížky, nazvu to tedy zelenostříbrně.

Cassie, Xander, Kyle, s nimi se zde setkáme. S Xanderem a Kylem zprostředkovaně, s Cassie jsme jedno tělo, jedna duše, jedno srdce, doslova. I když se v knize neděje nic vyloženě dramatického, celou dobu jsem cítila podivné chvění a mravenčení. Možná to bylo způsobeno dystopickou tematikou - bát se, co se stane, když sebenepatrněji porušíme pravidla - ale spíše věřím, že mé chvění bylo způsobeno příběhem.

Cassie dostane přiděleného partnera, jako všechny dívky v jejím věku. Těší se na to, je to obrovská událost. Jak je ale překvapená, když na její kartě najde muže dva? Kterého si vybrat?

Rozum, cit, láska, pravidla, strach, neznámo, jistota, co si jen vybrat, co byste si vybrali vy?

9 komentářů:

  1. Anonymní13/3/14 19:59

    Vypadá to na zajímavou knížku! Sice moc romantické nemusím, takže zápletka mě nijak moc nezaujala, na druhou stranu je to dystopie... mám dilema. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alespoň první díl bych vážně doporučila, i když nejsi na romantiku, je to víc dystopie než romantika, a vážně povedená :)

      Vymazat
  2. O téhle série jsem už slyšela hodně krát a většinou nic špatného, ale přesto mě to vůbec neláká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak kdyby všechny lákalo všechno stejné, byla by to pěkná nuda :)

      Vymazat
  3. Já četla kousek a bylo to docela zajímavý, ale další díly už nejsou prý tak dobrý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, jednička nejlepší, jednoznačně

      Vymazat
    2. také souhlasím. Jednička byla nejlepší - jako první mě zaujalo to vybírání partnerů a způsob života, tedy jeho ovlivnění. Ale s každou další knížkou ten děj upadal, až jsem tu trojku skoro nedočetla, jak se mi to nelíbilo...jediné, co mě opravdu donutilo to dočíst bylo, že jsem chtěla vědět ten konec...

      Vymazat
  4. Prvý diel sa mi páčil, ale druhý som už nedočítala. Vôbec ma nebavil. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já se přiznám že první díl se mi taky líbil nejvíc. sice jsem to dočetla celé, ale klesalo to a klesalo :(

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...