6. března 2014

UČIT SE, UČIT SE, UČIT SE

A je to tu zase, blíží se nám období stresu a nervů z maturit, přijímaček na vysokou, zkoušek, státnic. Mě se týká to poslední. Už podruhé.

Neopakuju, to jen aby bylo jasno :) Dodělávám si další školu, ale stres není o nic menší, i když už vím, co mě čeká. Do toho zkoušky na druhé škole a do toho nemám ani čárku na bakalářku, kterou mám za měsíc a týden odevzdat. Ale denně stíhám psát na blog, uklízet, číst, klasika. A denně chodím do práce, což je kromě klasiky taky povinnost, ale na tu bakalářku pak prostě vááážně není sila. 

Co je zajímavé je, že skoro nikdo, koho znám, nepracuje v oboru, co na univerzitě vystudoval. Proč? Sekli se všichni oborem? Chodili tam jen pro titul? Nenašli práci ve svém oboru? Přestalo je to bavit? Začalo je bavit něco jiného? Berou jinde víc peněž?

Jak to mám já? Vysokou jsem asi vždycky chtěla, učení mě celkem baví, pokud probíráme zrovna něco, co mě zajímá a ten nezajímavý zbytek nějak přetrpím, pro dobro vědění (a studijního plánu oboru, že). 

Nemyslím si ale, že titul je smyslem života, že něco mění. Titul mám, ale dělám práci, kde jsem s tím jediná, stačila by mi maturita, jako mají všichni ostatní a trapně, jsem tím znevýhodňována. Nepočítají se mnou do budoucna, v tom smyslu, že jsou zvyklí, že jsou všichni po penězích a že jsem nestudovala pro to, abych brala životní minimum. Ale není důležitější, že jsem tam neuvěřitelně šťastná? Že mě to baví? Že si nedovedu přestavit dělat cokoliv jiného? Že každé ráno vstávám a těším se tam? Jasně, řeším tam různé problémy, mezilidské vztahy, jsem denně vyždímaná na doraz, ale to je a bylo by přece všude. 

A nadále se učím, učím, učím. Dělám si dalšího bakaláře, (druhého a snad ne posledního, ne vtip :-D ) inženýra a ve volném čase (v jakém čase? volném? co to je?) se snažím učit jazyky. Protože kolik umíš jazyků, tolikrát jsi člověkem.

Jo a pro zajímavost, psala jsem si s Ministerstvem školství.. Zajímalo mě, jestli musím na občance uvádět tituly.. A nemusím! Chachaaa! Možná kravina, já vím, ale kamarádi a rodina si ze mě kůli tomu dělají srand, tak taky to máte :-P

Co vy? Učíte se? Pracujete? Baví vás to? Povídejte :)


6 komentářů:

  1. No páni! Nevěděla jsem, že si takhle chytrá! (což nemyslím vůbec jako urážku, jen jako že mě překvapilo, že někdo kdo tak pravidelně plodí na blog ještě dělá takových věcí do toho a v pohodě to zvládá). Já studuji teprv druhý ročník vysoké, určitě si budu muset prodlužovat o rok studium, protože jsem chytře neudělala asi 6 zkoušek, což mi nevyjde s kredity a nezvládnu si to všechno do třeťáku nafrcat :D Jinak držim ti všechny palce na rukou i na nohou, ať to dáš, protože si nedokážu představit, jaké to musí být, mít dvě školy a ještě práci! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu to brát jako lichotku, i když jsi tak moc překvapená :-D Nezvdávej to se zkouškama předčasně, já už tolikrát vybojovala absolutně nemyslitelnej boj, že je to až k neuvěření :) Ale případný prodlužování není nic špatného, alespoň si déle užiješ studentská léta :)

      Vymazat
  2. A co děláš za práci? :)

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní8/3/14 19:19

    Páni, to zní dobře!
    Já jsem momentálně ještě středoškolačka, plánuji jít do UK (ideálně do Edinburgu) na vysokou a studovat tam japonská studia. Ale nejde tam studovat jen jeden obor, ale minimálně tři, alespoň první rok, ale vůbec nevím, co ještě bych měla dělat - buď jazyky (holandština, frájina, italština, gaelština), anglická literatura nebo skotská studia (kde je gaelština + skotská historie a tak). Takže tak. Chtěla bych učit a překládat, ale to je ještě hodně daleko přede mnou. :) Jinak držím palce. aby ti všechno to studium vyšlo! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se docela klidně ráda na střední vrátila :) Japonská studia? Miluju! Já už se nikam do ciziny asi moc nepodívám, jsem tu docela zaháčkovaná, pokud máš šanci, určitě ji využij. Vybrala bych si k tomu nějaký jazyk, na to já docela jsem, asi francouzštinu, když chceš překládat. Taky moc držím palce, máš pěkný plány :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...