23. března 2014

NEJČASTĚJŠÍ ODPORY KE ZVÍŘÁTKŮM 1

Slíbila jsem článek o zvířatech, tak tady je. Přemýšlela jsem, na co se zaměřit a napadlo mě napsat o něčem, co není tak obvyklé a to o zvířatech, která se většině lidem hnusí.

V tomto seriálu článku se postupně podíváme na sklípkany, hady, myši a potkany. Dnes začneme nohatými, chlupatými pavoučky :)

Z výše uvedených zvířátek se u mě jednu dobu vyskytovalo všechno. Pravda je, že ke mě nikdo nechtěl chodit, kamarádky říkaly, že mám doma "zoo hnusnejch zvířat" a zvaly mě radši k nim. Musím uznat, že to u mě kolem mých patnácti let vypadalo spíš jako ve zverimexu, než jako v pokoji. Tako roztomilá zveřátka byla všude.

SKLÍPKANI

http://frankfiedler.com/wp-content/uploads/Theraphosa-blondi_3.jpg

Odpor k pavoukům má snad nejvíce lidí, co znám. Co potkat křižáka, ale teprve až třiceticentimetrového sklípkánka! Mě tato skupina vždycky fascinovala. Zkuste se teď na chvíli odpoutat od zmíněného odporu a zkuste se na to podívat z čistě biologického hlediska. 

Za prvé najdeme obrovsky moc barev, co se u těchto nohatců vyskytují. Každý by si našel tu svou. Modrá, oranžová, žlutá. 

 
http://img.photobucket.com/albums/v106/Anastassia/pets/DSC_0060-2.jpg

 
http://files.tera-zoo.webnode.cz/200000028-21a7322a19/IMG_8234_versis.jpg

Za druhé, nebudu zabíhat do detailů, ale jsou tři základní typy sklípkanů - podzemní, zemní a stromový. Každý má jiný způsob života a každý je na pozorování něčím zajímavý.

Podzemní sklípkani si budují nory a oplétají je u vchodu sítí, pozorovat ho při hloubení díry a oplétání vchodu, úúúžasné. Zemní si taky dělá síť, ale na jiný způsob, potřebuje pokrýt větší plochu, než podzemní sklípkan, který si omotá jen vchod a čeká, až se tam někdo zastaví (na návštěvu :) ). Zemní si natahá dlouhé slabé síťky, aby dosáhl dál a čeká, až někdo zavadí o ten který provázek, aby se tam mohl vydat. Pozorovat opletání celého terária, opět, zajímavé. Stromový sklípkan umí dobře skákat, takže při údržbě by vás čekal navíc ještě adrenalin :-D Co se domečku týče, splétá si dohromady listy nebo slabé větvičky a postaví si neprůhlednou smotaninu (není to vždycky jen kulička, spíš oválek, trubička, tunýlek :) ). Pozorovat splétání tohoto, to je teprve něco. 

 http://fataltechnology.files.wordpress.com/2008/10/20080930-citharischius-crawshayi.jpg

http://th07.deviantart.net/fs71/PRE/i/2010/312/b/d/psalmopoeus_irminia_by_or4x1d-d32feqj.jpg

Už se vám líbí? Pořídíte si nějakého? Ne? Tak já to zkusím dál, představte si, jak pomalu chodí, opatrně našlapují, každou nožičkou jinak. Sladké! Levá přední první k tomu pravá druhá k tomu levá ... Chápete, jak tam ty nožičky motá... :-D 

Jako jo, jasně, můžou vás kousnout... Ale tak tohle není stejně mazlík na pusinkování :)
http://tarantulas.tropica.ru/files/images/brachy_auratum-fem.jpg

Myslím, že to by pro dnešek stačilo, kdybych tu měla nějakého arachnofobika :) Samozřejmě vítám jakékoliv dotazy pro případné zájemce :)

14 komentářů:

  1. Anonymní23/3/14 11:02

    Já mám arachnofobii. :D Ale není to tak, že bych k nim měla odpor, k těm malým ano, na ty se nemůžu ani podívat, ale velcí pavouci mě hrozně moc fascinují a líbí se mi. Pokud mi nelezou po pokoji. :D I sáhnout bych na ně možná mohla, fakt se mi moc líbí, ale ta arachnofobie je trochu překážka. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. alespoň máš bod za snahu nevyjádřit v komentáři jenom odpor :-D

      Vymazat
  2. Já mam z pavouků panickou hrůzu, takže fujky! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já zas z včel a vos, je to zajímavý, někdo by řekl hmyz jako hmyz ... :-D

      Vymazat
  3. Pokiaľ je to malinký pavúčik nič mi to nerobí :) Nie som jedna z tých báb, čo začne kričať keď zbadá pavúka, ale ani ich moc neobľúbujem :D Hlavne tie veliké sú fakt strašidelnéé

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. alespoň že nekřičíš a neskáčeš po židlích :) a strašidelný nejsou, krasavci ! :-P

      Vymazat
  4. Zajímavý článek, ale já pavouky prostě nee... :)) Když už zvířátko, tak potřebuju mít mazlíka. :) Úplně malí pavouci mi nevadí, ale už z takového křižáka mi běhá mráz po zádech. Neumím si to logicky vysvětlit, ale je to prostě tak. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to chápu, však já na svýho psa taky nedám dopustit ani v nejmenším, ale článek o psech by tu asi nikoho moc nezajímal, za to pavouci, to je debata :)

      Vymazat
  5. Je zajímavý, že mě tyhle velký do terárka nevadí, ale jakmile na mě doma něco menšího skočí fuj.. Jinak já jsem vůbec divná, nevadí mi hadi, myši, ale štítím se můr, chroustů a podobné havěti, co na nás k večeru nalétává..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to je zajímavý, že malinký ti vadí a velký ne :) chrousty taky nemusím, když se to zamotá v létě na chatě do vlasů, to bych vraždila :-/

      Vymazat
  6. Jo! Nejsem jediný člověk, kterému nevadí pavouci.:-) Taky mi přijdou vážně zajímaví a když jsem byla malá, měla jsem pavouky hrozně ráda (ještě spolu se šneky).:-D Dodnes si pamatuji výraz učitelek ve školce, když jsme měli říkat, co je naše nejoblíbenější zvíře. Všichni pes, pes, kočka, kůň, pes, ... A já: pavouk. K nezaplacení.:-D
    Naopak vůbec nemusím psi. Těch se fakt bojím, což moje okolí moc nechápe.:-) Ale jinak jsem v pohodě!:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to musely učitelky koukat :-D :-D šneci jsou taky super, taková achatina třeba :) já psíky miluju, ale znám lidi, co se jich bojí, je to docela častý, tak v klidu, nejsi sama :) ale jsem ráda za ty pavouky, že jsi taky fanoušek <3

      Vymazat
  7. Hehe mě pavouci až tak nevadí, nemusí mi lézt po pokoji, tak je nosím zase ven, ale z těch velkých a různě barevných mám vážně respekt :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jít třeba nějakou špatně osvětlenou chodbou a tam číhat za rohem pavouk, asi se vyděsím. Nebo být v pevnosti Boyard a tam dělat s pavouky, tak je po mě. Ale jinak? Jinak je to v pohodě. A sklípkani vůbec nejsou problematičtí. Ještě nedávno jsme jednoho měli. Brácha si koupil a s kočkama jsme na něj denně koukali. Jo a už jsem se zmínila, že je celkem příjemné se ho dotýkat? :D (fajn, fajn, končím, nebo když se rozepíšu, tak prozradím příhodu se sklípkanem o minulých Velikonocích a to vážně nechcete :D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...