3. března 2014

RUDÁ JAKO RUBÍN

Rudá jako rubín - Kerstin Gierová

Láska nezná čas. 
Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné.
Veřejně přiznávám, že jsem vysazená na knižní obálky a proto trapně začnu tento článek ódou na obálku. Je úžasná! Z fotky to není ono, pokud ji potkáte někde v knihkupectví, podívejte se. To co je černé, je lesklé a lehce vystouplé, červená je matná a na omak taková drsnější. Název knihy je hodně vystouplý, lesklý a ještě to starobylé vlnkování. Já vím, rozplývat se nad vlnkováním není žádný zázrak, ale tuhle knížku jsem měla ráda ještě před otevřením a naštěstí mě ani vnitřek nezklamal.

Jestli se bude líbit i vám, určitě záleží, jaký styl preferujete. Pokud romanticky laděný, dívčí, s napětím, zapojením fantazie a jiných světů, tak v knihkupectví neobdivujte jen obálku, ale přejděte k pokladně.

Gwendolyn (to jméno, ach!) je šestnáct let, a její sestřenice Charlotte je téměř dokonalá, jak se říká - vše umí, všude byla, všechno viděla. Má zvláštní schopnosti a čeká ji zářná budoucnost. Nebo nečeká? Nebo žila život určený někomu jinému? A jakou roli v tom hraje nenápadná, lehce nešikovná, ničím nevynikající Gwenny? A Gideon (opět, to jméno! a ehm, nejen to jméno, kdo četl, ví), má ji rád / nemá ji rád / má ji rád / nemá ji rád ?

Čitelně napsáno, velikost písmen mi sice připadala jako knížky z tzv. prvního čtení (základka - první stupeň), ale stránek je dost, tak mě to uklidnilo. Úvod mi přišel pomalý a ve chvíli, kdy jsem to chtěla se čtením vzdát, ano vzdát, skoro přemýšlím, jestli to byl nebo nebyl autorský záměr, se to rozjelo a skončila jsem až poslední stranou, další den jsem si šla koupit dvojku, ale o tom až někdy příště. 

Co mě baví, je, že s hlavní aktérkou prožíváme všechno, ne jen tu zajímavou dějovou linku, ale chodíme s ní do školy, trávíme s ní čas u rodinné večere, usínáme s ní, dáváme si spolu ranní sprchu s voňavým mýdlem. Nepůsobí to, překvapivě, nijak roztahaně, jen to vhodně doplní den a občas nás to odkáže k něčemu později více důležitému. Celý příběh je odehrává v relativně krátkém rozmezí na to, že se jedná o celou sérii, nejsou žádné skoky let, což mi vyhovuje, všechno je propracovanější, ucelenější, vysvětlenější. Na druhou stranu kolikrát je něco jen naznačeno a já si říkám, kdy mi už poví tu pointu, už, už, teď, no taaaaaaak?

Nad sérií Drahokamy, začínající Rudou jako rubín, jsem strávila (a opět opakuju překvapivě, protože jsem to nečekala, a bylo to milé zjištění) příjemné a odpočinkové chvíle.

Četli jste? Nečetli? Chcete si přečíst? Dejte vědět :)

4 komentáře:

  1. Obálka je skvělá! A i obsah se mi líbil, musím si sehnat další díly a ještě to musím sehnat v němčině :D A poslední dobou se mi potvrzuje pravidlo, pomalejší rozjezd a pak to jenom stoupá k dokonalosti! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Rudá byla úžasná. A další její díly ještě lepší :D Máš pravdu, obálka je opravdu nádherná, mohla bych na ni koukat pořád. Prostě dokonalá série ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Tak už mám všechny 3 díly za sebou :) achjo, je mi smutno z toho, že to nemá pokračování :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. sice to nemá pokračování, ale zkus První stříbrnou ;)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...