30. března 2014

NEJČASTĚJŠÍ ODPORY KE ZVÍŘÁTKŮM 2

Poslední článek o odporu k mazlíkům měl docela ohlas, takže dnes nás čeká pokračování. A povíme si něco o hadech.

http://www.anakondas.de/cms/upload/galerie/wissenswertes/wissenwertes_07.jpg

Ano, i hadi se u mě jednu dobu nacházeli. Většina lidí se jich štítí, protože si myslí, že jsou kluzcí a slizcí. Opak je ale pravdou, had je sice studený na dotek, ale neklouže a neslizovatí. Vážně, jestli jste si na něj ještě nikdy nesáhli, zkuste najít nějakou příležitost a zkusit to, kvůli mě :) Pokud si vezmete hada na ruku, těsně se k vám přitiskne, protože vy jste pro něj jako topný kámen a ohřívá se o vás, takže to není, že by se vás chytil a chtěl vás hned zabít. Jasně, když si vezmete kolem krku pětimetrovýho hada, možná vás uškrtí, tak to asi spíš nezkoušejte.

http://media1.7x.cz/images/media1:50fe385295c2d.jpg/Krajta%20zelen%C3%A1%203.jpg

Nebudu vás tu nyní zatěžovat zoologickým dělením hadů, spíš to rozdělím podle nějakých základů. Prvním je co žerou. Nejsou to vegetariáni, to vás asi zklamu. Možná i proto se jich hodně lidí bojí, že žerou něco živého, maso. Jedna skupina žere myši, potkany a podobný věci. Větší hadi i kuřata apod. Z téhle skupiny hadů se mi vždycky líbila užovka červená, jeden z nejčastěji chovaných hadů i nás, protože je nenáročný a hezky zbarvený. Ale abych došla k pointě.. Ano ani já nejsem schopná krmit hady živejma myškama, takže jsem si ji nikdy nepořídila. Prostě to nezvládnu, hodit tam tu bílou měkkou potvůrku. Ne a ne. Nemůžu ani vidět, jak to někdo dělá. Ptáte se, jak jsem to vyřešila, když jsem v úvodu psala, že jsem měla hady? První možnost, co se nabízí je, že jsem někoho přemluvila, aby mi to chodil krmit... :-D Ne tak ne. Vyřešila jsem to tak, že jsem si pořídila rybožravé užovky a světe div se, oni žerou a nepotřebujou, aby se to hýbalo :) Takže jsem kupovala rybí maso, kuřecí maso a "běhala" sem s nim v pinzetě po terárku a to byla dobrota :) Tak tohle je moje tajemství :)

http://www.chovzvirat.cz/images/zvirata/uzovka-cervena_yug77ru.jpg

Druhý způsob, co bych vám ještě uvedla, proč se hadů nemusíte bát a klidně si na ně u někoho sáhnout je, že máme hady, co zabíjí kořist kousnutím a hady škrtiče. škrtiči koušou málo kdy, spíše vůbec. Takže pokud má někdo hada škrtiče, tak necukejte rukou jak telátka, nepůjde po vás, jen se otočil a "očichal" si vás jazykem, nechtěl si vás dát jako zákusek.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/BaumpythonJungtier.jpg

Pokud budete mít nějaké doplňující dotazy, vyjádření, vaše zkušenosti s hady, opět jsem tu pro vás a připravena cokoli zodpovědět :)

http://img98.rajce.idnes.cz/d9801/3/3610/3610618_824f359a4e2e804f571cd67820b3e947/images/Velky_had.jpg

5 komentářů:

  1. Anonymní30/3/14 15:48

    Hrozně bych hada chtěla, ale babička z nich má panickou hrůzu a proto mi ho rodiče nechtějí dovolit - kdybychom někam jeli, krmila by ho pravděpodobně právě babička. :D Vždycky jsem hrozně chtěla korálovku sedlatou, protože je naprosto úžasná a skvělá. :3

    OdpovědětVymazat
  2. Že had nemá se slizem nic společnýho vím, ale stejně se od nich držím dál:) Mám radši chlupatá zvířátka.

    OdpovědětVymazat
  3. Hada jsem vždycky chtěla, ale doma mi to neprošlo, takže mám agamu, která mi nakonec přijde ještě lepší.:-) Mně se na hadech hlavně líbí, jak jsou pěkně barevní. (To je hrozný, i zvířata bych vybírala podle vzhledu.):-D

    OdpovědětVymazat
  4. Mě tyhle velcí hadi nevadí paradoxně, ale když jsem tuhle potkala v lese nějakého hada, tak jsem pelášila jak o život, protože nevím, co od něj čekat, pořád slyším, jak někoho uštkla zmije a jsem poprděná až za ušima :D Ale kamarád měl krajtu Žofinku a s tou sem se kamarádila :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vlastně nevím, jestli se bojím hadů... Ale rozhodně vím, že bych radši žádného nechtěla potkat. Jo, fajn, když jsou nějaké akce se zvířátky, klidně (mírně rozklepaně) si nějakého nechám omotat kolem krku (pokud to není škrtič nebo něco podobného), ale že bych ho musela mít doma? To by asi nešlo (maminka, tatínek, myšky, kočky... asi chápeš :D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...