15. března 2014

KONEC PROKRASTINACE NAŽIVO REPORT

Ve středu 12.3. jsem navštívila přednášku Konec prokrastinace, aneb stejně pojmenovaná kniha v praxi. Pro neznalé, prokrastinace = chorobné odkládání úkolů a povinností. Odkládáte? Vsadím se, že ano. Znám vás jak svý boty!

Původně jsem se bála, že to bude bůhvíco na motivy, okopírování autora Petra Ludwiga. Ale co, říkala jsem si, stejně potřebuju s prokrastinací něco provést, půjdu tam tak i tak. A byla jsem velmi mile překvapena, že se na pódiu vážně objevil autor. 

Byl moc sympatický už na první pohled, čehož jsem se taky bála, aby nějaký jouda, co náhodou omylem napsal knížku, teď nepřednášel a nebyl hrozně důležitý. Ale PL sršel vtipem od první věty, usmíval se, vážně dobře se poslouchal, nemám co vytknout. 

Přednáška byla zajímavá, uváděl příklady z praxe, ne na způsoby velké části vysokoškolských přednášek, spoustu cizích termínů beze smyslu. Vše bylo doplněno, stejně jako kniha, ilustracemi a obrázky, jednoduše pochopitelnými, barevnými, vybavitelnými z paměti na první pohled, až se k tomu po čase vrátíme.

Celou dobu mi hlavou běžely myšlenky a nápady, jak změnit svůj život k lepšímu, co všechno musím udělat, plánovala jsem, zapisovala si, PL mi každou další minutou nahazoval nové a nové nápady. I kdybych se nikdy podle knihy neměla v plánu řídit a popřemýšlet nad věcmi, o kterých se mluvilo, i tak můžu říct, že to něco změnilo.

Jsem si jistá, že se to stejné honilo hlavou i ostatním účastníkům, protože na konci, když mělo publikum interagovat s přednášejícím, promluvilo vážně spoustu lidí, prokázali tím své "malé hrdinství" a dost lidí to i zmínilo, že nikdy nemluví veřejně, nechodí na podobné "vylepši sám sebe" přednášky, nechodí nikdy nikam sami, ale protože s nimi neměl kdo jít, přece i tak dorazili (já byla taky sama, hrdinka :) ) Kdo četl, ví o čem mluvím, kdo nečetl, mám v plánu zpracovat do článku později, stejně jako hlášky, co mě během těch nějakých dvou a půl hodin dostaly.

Po skončení následovala pro zájemce autogramiáda, dost lidí si knihu na místě koupilo, dost si přineslo svoji a nechalo si ji podepsat a dost litovalo, že si ji nevzalo :) Já jsem si jí nevzala, litovala jsem, ale projevila jsem další hrdinství, nechala jsem si podepsat vstupenku, která na motivy byla laděna do červeno-bíla. Budu ji používat jako záložku. Fascinovalo mě, že každý dostal vlastní originální větičku, obrázek, hlášku, poučku. Slečny předemnou mají na první stránce zvěčněného králíčka, křečka, mě byla přiděleno popřání, které mám v plánu si číst a řídit se podle něj, až bude špatně, skvělé, nápadité, obdivuji.

Jak někteří z vás už vědí, jsem ujetá na placičky, odznáčky, či jak to kdo nazýváte. Organizátoři nosili připnutou na hrudi jednu úúúžasnou a krásnou, moc jsem po ní toužila. A v rámci nabyté síly z předchozího povídání, jsem si ještě jednou zahrála na hrdinku a odhodlala jsem se zeptat, jestli se dají někde sehnat. Ptala jsem se u podpisového stolečku při čekání ve frontě, velmi milé a usměvavé slečny, co prodávala knížky (upřímně doufám, že je to autorova partnerka, skvěle by se k sobě hodili). Ona se zamyslela, usmála a věnovala mi svoji! Chápete? Odhodlala jsem se a jako jediná jsem si odnesla vytoužnou placičku! Jako rozumíte tomu a uvědomujete si to jo? Obrovsky mě to naladilo být odlišnou častěji, kdybych taková nebyla, nemám placičku. Ale já ji mám mám mám. Ty lidi vážně žijí podle toho, o čem mluví, vážně tomu věří, vážně mají vizi.

Já, vystupující z davu, hrající si na hrdinu a získávající placičku :)

Nelituju, že jsem šla, ani v nejmenším. A můžu s klidným svědomím doporučit dále. Není to sice nejlevnější, ale stálo to za to. Navštíví hodně měst, pokud máte náladu, stavte se, koukala jsem, že se jim to už plní. Najdete to http://www.konec-prokrastinace.cz/nazivo/

Co vy, prokrastinujete? Já momentálně nejvíc asi svoji bakalářku O:-) Ale mám v plánu to změnit! Doufám, že tentokrát dopadnu jinak...

7 komentářů:

  1. Skvělá reportáž. Já na jeho přednášce byla na Knihovnickým barcampu ještě než kniha vyšla a bylo to opravdu zajímavé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Kdyby něco zase pořádal, můžeme zajít :)

      Vymazat
  2. Příběh s placičkou je super!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Myslela jsem si, že to pobaví, tak jsem si to nemohla nechat pro sebe :)

      Vymazat
  3. Na takovou přednášku bych vážně měla jít! :) A gratuluji k získání placičky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, jsem na placičku náležitě hrdá, teda spíš na to, jak hrdinsky jsem ji získala :) Na přednášku si skoč, já od té doby napsala na bakalářce víc, než za poslední půlrok. Možná je to ale proto, že odevzdávám za týden a už není kam to odložit ... :-D

      Vymazat
  4. Páni! To máme společné! Miluju odznáčky! :3 :D To je krásné, že ti ji takhle dala! :) Taky jsem se jednou s takovým člověkem setkala a bylo to nezapomenutelné!
    Já mám na prokrastinaci až neobyčejně velký talent! :) Na přednášku chci jít, docela už dlouho, ale zaprvé nechci sama a nemám s kým a zadruhé nevím jak bych se tam dostala. :)
    Článek se mi moc líbil! :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...